Gå til innhold

GC Memorycard virker ikke til Wii?

Anbefalte innlegg

Altså: Jeg har skaffa meg Wii, oppdatert den og spiller wii spill som bare det. Lagre greier den også. Men når jeg skal spille de gode gamle GC spillene virker ikke det Memorycardet jeg stapper oppi det hullet som er på toppen ved siden av der man kan stappe inn GCcontrollerne. Men når jeg starter f.eks. Mario Kart virker det bare ikke asså. Det kommer opp en sånn dings på skjermen som sier at memorycardet må formateres. Så gjør jeg det, men når jeg skal lagre etter å ha kjørt og sladda og sånt kommer det opp en ny feilmelding om at den ikke kan finne saven min. Og hvis jeg sjekker kortet på wiimenyen kommer det opp at den må formateres der og. Hva skjer? :dontgetit:

- - - - - - - - - - - - - - - - -

Eller for å si det på en enklere måte: Memorycardet til Gamecuben min virker ikke når jeg bruker den i Wii. Jeg må stadig formatere den for å lagre.

Nå er det ikke orginalt kort heller, da jeg fant et 3rd party memorycard når jeg kjøpte Gamecuben. Kan det ha noe å si?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte original kontroll og GC minnekort fra Absolutt spill, plug&play. Nemo problemo, save fil i Wind Waker laget med en gang.

Synd at du plages da med 3dje parts kortet. Er derfor jeg er skeptisk til tredje parts produkter. Har brent meg for mange ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...