Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Antirust produkter. Hva anbefales og hvorfor.


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle opprette en tråd, der forumets medlemmer kan legge inn produkter til å fjerne og beskytte mot rust rundt om på bilen.

 

Dette for å finne ut hva som lønner seg å bruke under bilen og hva som lønner seg ved lakkrust osv.

 

Så kom med deres erfaringer. Husk å legge inn hvor produktet finnes og ca pris.

 

Rust er jo noen og en hver er godt kjent med her i landet, så tips er det nok mange som trenger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brukte fosforsyre, utblandet med vann da jeg restaurerte min bil. Fås kjøpt på apotek. Slike rustmidler som "rustkiller, eater, rustbjørn" osv er i stor grad fosforsyre. Jeg rubbet rusta med stålbørtse eller grovt pussepapir og penslet på med pensel. Rusta blei da til hvitt pulver som jeg bare skrubba bort før jeg lakka over med zink-grunning.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Rustbullet har fungert bra for meg. Kjøpes på rustbullet.no. Det blir som et slags sølvlakk der du har tatt det på. Sveisa noe rust i sommer, og har ikke kommet noe rust der jeg tok det på(under bilen). Har og hørt mye positivt om dette produktet. Det du må gjøre er å fjerne all løs rust og male\spraye oppå. Fungerer knallbra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...