jaffus Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Jeg har IPtelefoni fra Tele2, men har ett problem jeg ikke klarer å løse. Oppsett: Internet-oppkobling via Monsternett, Trådløst 2Mb hver vei. Oppkobling skjer via PPPOE. Antenna er kobla i en Linksys WRT54GL, oppgradert med DD-WRT v23 SP2. Denne tar seg av PPPOE-oppkoblingen. Videre er IPtelefoniadapteret koblet i denne. Det er en standard Vood 322, tilpasset til Tele2, dvs, brukernavn/passord til SIP er ikke tilgjengelig. I routeren er portene 5060-5061 og 10000-10007 forwardet til adapteret. Hvis jeg setter routeren til å reagere på uPNP, er det de samme portene som blir koblet opp (5060-5061 ved oppstart, samt 2 porter mellom 10000-10007 ved samtale) Dette skjer: Når jeg prøver å ringe ut med min DECT-telefon fungerer alt som det skal. Når noen prøver å ringe inn, ringer det i min telefon, og nummervisningen fungerer. De som ringer meg vil derimot ikke få noen "ringelyd", kun stillhet, og etter kort tid får de en stemme som sier "nummeret er midlertidig ute av drift, vennligst prøv igjen senere" Hvis jeg svarer i min telefon *før* de får denne stemmen får vi kontakt, hvis ikke brytes forbindelsen. Det hjelper ikke å sette adapterets ip til DMZ (da virker det ikke i det hele tatt). Jeg kan heller ikke montere det før routeren, da det ikke klarer å koble opp PPPOE-forbindelsen. Noen som har noen gode råd? Jaffa. ------ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå