Gå til innhold

er lyden på X1950 et problem? hvor mange db? noen?

enokg84

Anbefalte innlegg

ja..lurer på hvor mye det støyer og om det er forskjell angående støy på ulike produsenters kort....jeg gidd ikke kjøpe hvis det lager bråk sånn som jeg har hørt at det gjør..

vet noen hvor mange desibel et sånt kort støyer? isåfall hva er den beste viften man kan kjøpe til?

er det forskjell på støy fra et 256 mb bort og et 512 mb kort?

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går utifra at du mener X1950PRO, Støynivået mellom de forskjellige produsentene kommer ann på hvilken kjøler de har valgt såklart, alle som har valgt refferanse-kjøleren til ATi støyer nok ganske så likt.

Minne er ikke det som produserer mest varme og forskjellen på 256 og 512MB RAM er nok så liten at det ikke har noen betydning.

Hvilken kjøler somer best kan jeg ikke svare på men Denne skal være rimlig god, billig er den også.

Mitt kort fra Sapphire støyer ikke veldig ved vanlig desktop-bruk, kun liiittt over det jeg gjerne ville hatt, fiksa derimot dette nå som jeg har instalert Omegadriverne og ATi Tray-tools så nå er jeg fornøyd.

Kommer nok uansett til og kjøpe en annen kjøler senere siden kortet blir litt varmt :)

Lenke til kommentar
Mitt kort fra Sapphire støyer ikke veldig ved vanlig desktop-bruk, kun liiittt over det jeg gjerne ville hatt, fiksa derimot dette nå som jeg har instalert Omegadriverne og ATi Tray-tools så nå er jeg fornøyd.

Kommer nok uansett til og kjøpe en annen kjøler senere siden kortet blir litt varmt :)

7796909[/snapback]

x1950 pro du har også ja? synes også mitt blir litt varmt egentlig. Og ang vifta så bråker den ikke så kjempemye, men den bråker litt ved høyt turtall. har også tenkt å bytte ut kjøleren min siden jeg har lyst å klokke litt, og da er varme uønsket. :)

Lenke til kommentar
enok: kan varmt anbefale Powercolor x1950 pro extreme 512 kortet, bråker ikke spesielt mye :)

7798664[/snapback]

ja...okey..dette ser jo ut som et bra kort...men har tenkt litt på XFX 7900 GS 600M XXX (256MB)...bare har ikke funnet specsene noe sted på nettet.. det har jo bare 256 ram i forhold til 1950 pro's 512, noe som er litt dumt.

det virker som om 1950 pro har mange flere pixelshadere enn XFX 7900 GS, men alt annet virker best med 7900 GS..:) det sistnevnte kortet vant testen på hjemmepc.no-...dumt de ikke sammenlignet ytelsen på 256 og 512 kort..

så enten :

http://www.xfxforce.com/web/product/listCo...rationId=687681

eller

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327195&view=detailed

hva sier dere?

har planer om å kjøpe dell 20" widescreen med 1024x1600 oppløsning

Endret av enokg84
Lenke til kommentar
sleng på en artic cooling kjøling, eller kjøp kort med ferdigmontert kjøler. denne er faktisk lydløs hvis du styrer den med atitool. sett vifta på 25% hastighet og la den stå der

link til kort

dette kortet er kraftigere en gs

7829291[/snapback]

takk for rådet..:D

jeg ser at du har funnet frem 256MB versjonen...skal ikke så langt opp i pris før man kan kjøpe 512MB kortet..vil ikke det være bedre?

Endret av enokg84
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...