Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabilt nettverk. Kobler seg av etter et par min.

Anbefalte innlegg

Har avtale med naboen at jeg får bruke deres internett til jeg får mitt eget i hus. NGT er svintrege :thumbdown:.

Anyway, problemet er at det kobler seg av etter et par minutter. Kobler til uten problemer og det der, får god fart og så bare dauer det. Huset er en 10-20 m unna, men jeg sitter i kjelleren med betongvegger; PCen står rett ved vinduet så jeg får signalet inn. Hva kan dette være, og hvordan kan jeg løse dette?

Kobler meg til et annet nettverk med akkurat likt signal, og der er det stabilt som pokker. Synd de har en 1mbits linje, og jeg får rundt 600kbs :tease:

Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisan,

Jeg ville sjekket hva slags kanaler som er i bruk i nabolaget. My mulig at problemet er at noen bruker de samme eller nesten samme kanalene og det blir litt interferens.

Last ned Netstumbler, Retina WiFi eller noe lignende verktøy og ta en sjekk.

Hvis det viser seg at det er flere trådløse nett på samme kanal er det bare å prøve å finne en kanal som er "ledig".

Mer om fenomenet her:

http://www.linksysinfo.org/forums/showthread.php?t=47284

Lenke til kommentar
Kan du sjekke tipset mitt om trådløse pingspikes?

7797472[/snapback]

Jeg bruker et eksternt program (Linksys'), men tror ikke dette er problemet. Skiftet for øvrig nettopp til kanal 7 (kjørte 9 før), og da fikk jeg utrolig mye bedre hastighet med en gang - får se hvor lenge det holder seg nå. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...