Gå til innhold

Sony HDR-HC3E Smooth slow recording - Bare 3 Sek?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg tenker og kjøpe meg ett Sony HDR-HC3E Videokamera.

Jeg har sett hit og dit og lest tester men ingen har nevnt noe om noen begrensning på Smooth Slow Recording. Saken er den att jeg lurer på om man kan ta opp så lenge man vill eller om det er en sperre på f.eks 3 sekunder med filming.

Hvis dere lurer på hva denne funktionen er så er det en fyr som har testet det

på YouTube Endret av 77Bandit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
temelig tungt å prosessere høyere fps om det er det kameraet gjør.
Det er visst det ja. Litt meir om funksjonen, henta frå ein kommentar til denne testen:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
One of the major new features unique to the HC-3 is the super slow mode. I was surprised there was no mention of it here. Basically the camera has 256 meg of internal memory that it records fields from the ClearVid sensor in a format similar to DV to get 5X overall compression. This is done at 4X the normal video rate, so 240 fields per second. The MPEG-2 encoder isn't fast enough to keep up at this rate, so that's why a DCT routine modified from DV was used. Kinda like Panasonic's DVCPro HD. All the compression is done on-the-fly with the upgraded EIP processor. That's a pretty impressive little DSP they've got there.

Anyway, when the 256 meg is filled it re-encodes the info from RAM into MPEG-2 and writes it out to the tape. This consumes 12 seconds of tape each time you do this, and you will get a fairly clear picture if there's lots of light. (You need an outdoor scene for this to really look nice.) You end up with super-cool ability to record hummingbirds in flight or your golf swing and such.

This info is only from what I've heard from one technical source. But since you have an HC3 then please try it out, and post some video of it!

et er 200 fps men det går også ann og stille den ned til 120 fps

blir det noe lengre tid da tro? :hmm:

Kva kamera er dette? Endret av incanus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...