Wizendraw Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Jeg foretrekker Dagsavisen. Jeg synes de klarer å holde en veldig seriøs profil, og de fokuserer på stoff som interesserer meg. Jeg klarer likevel å forstå at de ikke er like attraktive på folk som står på den andre siden av gjerdet, da de er ganske politisk farget. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Adresseavisen er selvsagt norges viktigste avis. (kom det fra han som i skrivende stund sitter i Adresseavisens lokaler og drikker kaffe) Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Det hadde ikke hjulpet om den så hadde potensiale til å flytte fjell, få griser til å flakse med vingene og skape verdensfred på en gang så lenge den ikke er mer kjent. Norges viktigste avis vil til enhver tid være den som klarer å kombinere størst mulig opplag med å bli tatt mest mulig seriøst, og samtidig ha flest mulig innflytelsesrike lesere. Jeg vil tippe det står mellom DN og Dagbladet. Lenke til kommentar
GudrunF Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 morgenbladet. de bruker en hel uke på å skrive ett nummer, og har dermed artikler slik artikler skal være, grundige, kritiske, informative og etterrettelige. Leser db.no og klassekampen i tillegg, men morgenbladet er og blir norges beste avis. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Nå kan vel Morgenbladet til tider minne om en internavis for Blindern, så selv om det finnes mange gode og dype artikler der så publikum en begrenset sfære personer. Det er også litt meningsløst å snakke om en avis som den beste, for et rikholdig medieliv med ulike innfalsvinkler og synspunkt er et gode. Både Dagens Næringsliv og Klassekampen er to gode aviser, men de har et totalt forskjellig fokus. Selv VG og Dagbladet har sin rolle i medieverden, som ikke kunne vært betjent av Morgenbladet eller Dagsavisen. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) Om du leser både Klassekampen og Dagens Børsmeldinger, og deler på to, så kommer du vel fram til et nogenlunde objektivt synspunkt. Endret 27. januar 2007 av unge thendrup Lenke til kommentar
MR-B Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) ''Det finnes ikke noe utbredt rasismeproblem i norge, eller det vil si, hvertfall ikke blandt nordmenn. De eneste rasismeproblemene ligger hovedsakelig hos noen av innvandrergruppene. '' skrev guardianpegasus PST; For noe sludder og vås! Endret 27. januar 2007 av MR-B Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Leser Bergens Tidende og Klassekampen daglig. Morgenbladet ukentlig. Aftenposten en gang i blant. Resten er vel bare piss og pupper. (Utenom kanskje Adressavisen og andre lokale aviser jeg ikke vet noe særlig om). Har ikke lest Utrop. Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 ''Det finnes ikke noe utbredt rasismeproblem i norge, eller det vil si, hvertfall ikke blandt nordmenn. De eneste rasismeproblemene ligger hovedsakelig hos noen av innvandrergruppene. ''skrev guardianpegasus PST; For noe sludder og vås! 7811737[/snapback] Rasisme mot andre afrikanere er f.eks SÆRS utbredt blant norske somaliere.. (eller, somaliere som bor i Norge, om man vil det). Lenke til kommentar
K-F-J Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Jeg syns ikke noen avis i Norge kan kalle seg objektiv, derfor er ingen av dem nøytral nok til å fortelle noen sannhet. Man må lese flere for å komme til poenget, Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 ''Det finnes ikke noe utbredt rasismeproblem i norge, eller det vil si, hvertfall ikke blandt nordmenn. De eneste rasismeproblemene ligger hovedsakelig hos noen av innvandrergruppene. ''skrev guardianpegasus PST; For noe sludder og vås! 7811737[/snapback] Rasisme mot andre afrikanere er f.eks SÆRS utbredt blant norske somaliere.. (eller, somaliere som bor i Norge, om man vil det). 7811829[/snapback] Rasisme mot Somaliere er også svært utbredt hos andre Afrikanere, men ikke noe av dette har noe å stille opp med mot den særs utbredte rasismen som gjennomsyrer det norske samfunn og system, og som får oss fleste til å behandle innvandrere som annenrangs borgere, enn om vi ser på oss selv som rasister eller ikke. Svært få nordmenn ser på seg selv som rasister. Svært mange har rasistiske holdninger og er med på å utøve rasisme gjennom sin adferd. Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 ''Det finnes ikke noe utbredt rasismeproblem i norge, eller det vil si, hvertfall ikke blandt nordmenn. De eneste rasismeproblemene ligger hovedsakelig hos noen av innvandrergruppene. ''skrev guardianpegasus PST; For noe sludder og vås! 7811737[/snapback] Rasisme mot andre afrikanere er f.eks SÆRS utbredt blant norske somaliere.. (eller, somaliere som bor i Norge, om man vil det). 7811829[/snapback] Rasisme mot Somaliere er også svært utbredt hos andre Afrikanere, men ikke noe av dette har noe å stille opp med mot den særs utbredte rasismen som gjennomsyrer det norske samfunn og system, og som får oss fleste til å behandle innvandrere som annenrangs borgere, enn om vi ser på oss selv som rasister eller ikke. Svært få nordmenn ser på seg selv som rasister. Svært mange har rasistiske holdninger og er med på å utøve rasisme gjennom sin adferd. 7811916[/snapback] Vås og pølsevev.. Det norske samfunnet er på ingen måte "gjennomsyret" av rasisme, det er slitk vås som får meg til å ville stenge alle SOS Rasismes paniske medlemmer inne noen år. Det er ingen stor, grov og utbredt rasisme i Norge, denne finnes kun i SOS Rasismes fantasi. Det er ingenting som tyder på dette, og det er heller ingenting som tyder på at prosentandelen nordmenn som tenderer mot rasisme er høyere enn det man finner hos andre etnisiteter. Slike påstander er bare våsete og bringer intet kontstruktivt til bordet. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Vås og pølsevev.. Det norske samfunnet er på ingen måte "gjennomsyret" av rasisme, det er slitk vås som får meg til å ville stenge alle SOS Rasismes paniske medlemmer inne noen år. Det er ingen stor, grov og utbredt rasisme i Norge, denne finnes kun i SOS Rasismes fantasi. Det er ingenting som tyder på dette, og det er heller ingenting som tyder på at prosentandelen nordmenn som tenderer mot rasisme er høyere enn det man finner hos andre etnisiteter. Slike påstander er bare våsete og bringer intet kontstruktivt til bordet. 7812391[/snapback] Rasisme trenger ikke være grov for å ha stor effekt hvis den bare er utbredt nok. Rasismen i Norge er sjelden grov, men ekstremt utbredt. SOS Rasisme kan ta på seg sin del av skylden siden de aldri har hatt nok baller til å si noe mot de grunnleggende rasistiske holdningene i samfunnet, bare leflet med overflaten. Politiske venstresiden har også sin del av skylden, fordi de i årevis ignorerte advarsler fra den akademiske venstresiden om hva som kom til å skje hvis man ikke var villig til å ta opp problemene. FRP har overlevd på å vrenge om den akademiske venstresiden sine advarlser til å bli anti-invandringspropaganda fordi den politiske venstresiden har vært for pysete til å anarkjenne at vi har et problem i det norske folk, og at det i tillegg kommer naturlige problemer med innvandring. Rasismen i Norge spiller seg ikke ut som Ny-Nazister i hanemarsj. Den er mye mer subtil. Men hvis du ser på tallene, er den helt klart der. Innvandrere får ikke jobber, og når de endelig får jobber de får dårligere betalt og de dårligste jobbene. Innvandrere får ikke sosialisert med nordmenn. Mørkhudete leger får ikke pasienter. Mørkhudete innvandrere blir oftere stoppet av politiet. Innvandrere blir mistenkeliggjort av mediene. Det finnes mange tall på alt dette, og det at ingen tørr anarkjenne problemet er med på å polarisere samfunnet, og gi populistiske jævler som FRP mer støtte. Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Vås og pølsevev.. Det norske samfunnet er på ingen måte "gjennomsyret" av rasisme, det er slitk vås som får meg til å ville stenge alle SOS Rasismes paniske medlemmer inne noen år. Det er ingen stor, grov og utbredt rasisme i Norge, denne finnes kun i SOS Rasismes fantasi. Det er ingenting som tyder på dette, og det er heller ingenting som tyder på at prosentandelen nordmenn som tenderer mot rasisme er høyere enn det man finner hos andre etnisiteter. Slike påstander er bare våsete og bringer intet kontstruktivt til bordet. 7812391[/snapback] Rasisme trenger ikke være grov for å ha stor effekt hvis den bare er utbredt nok. Rasismen i Norge er sjelden grov, men ekstremt utbredt. SOS Rasisme kan ta på seg sin del av skylden siden de aldri har hatt nok baller til å si noe mot de grunnleggende rasistiske holdningene i samfunnet, bare leflet med overflaten. Politiske venstresiden har også sin del av skylden, fordi de i årevis ignorerte advarsler fra den akademiske venstresiden om hva som kom til å skje hvis man ikke var villig til å ta opp problemene. FRP har overlevd på å vrenge om den akademiske venstresiden sine advarlser til å bli anti-invandringspropaganda fordi den politiske venstresiden har vært for pysete til å anarkjenne at vi har et problem i det norske folk, og at det i tillegg kommer naturlige problemer med innvandring. Rasismen i Norge spiller seg ikke ut som Ny-Nazister i hanemarsj. Den er mye mer subtil. Men hvis du ser på tallene, er den helt klart der. Innvandrere får ikke jobber, og når de endelig får jobber de får dårligere betalt og de dårligste jobbene. Innvandrere får ikke sosialisert med nordmenn. Mørkhudete leger får ikke pasienter. Mørkhudete innvandrere blir oftere stoppet av politiet. Innvandrere blir mistenkeliggjort av mediene. Det finnes mange tall på alt dette, og det at ingen tørr anarkjenne problemet er med på å polarisere samfunnet, og gi populistiske jævler som FRP mer støtte. 7812509[/snapback] Rasisme er ikke mer utbredt i Norge enn den er i resten av verden. Selvsagt finnes det mange problemer i Norge, men å påstå at de kommer av rasisme helt uten videre blir tanketomt etter mitt syn. Det at du tolker "tallene" du så vagt nevner i en gitt retning tilsier på ingen måte at dette er et aksiom vi alle bør og skal tro på. Det at innvandrere får dårligere betalt er en påstand jeg gjerne vil se nærmere på.. får de dårligere betalt for den samme jobben? Jeg jobber nemlig daglig sammen med innvandrere på to forskjellige arbeidsplasser, de tjener nøyaktig det samme som meg i timen.. Derimot er det ganske naturlig at noen som kommer fra en fullstendig anderledes kultur og har tilhørende sosialiseringsfase og språkfase foran seg vil havne lengre ned i "bunken" når de høytlønnede jobbene skal "deles ut", uten at dette har noe med rasisme å gjøre, men med helt naturlige mekanismer. Videre mener du at "innvandrere får ikke sosialisert med nordmenn".. og at dette tydeligvis kun kan tillegges nordmenn.. Det faller på sin egen urimelighet. Ghettofisering ER et problem, men det er ikke et problem den gjengse nordmann kan gjøre stort med så lenge vi har den integreringspolitikken vi har i dag. Der jeg kommer fra (Oppdal) blir innvandrerne langt bedre integrert rett og slett fordi de må. I Oslo, der de kan "overleve" i en ghetto med mennesker av samme bakgrunn velger mange denne lette løsningen fordi det ikke er tilrettelagt for andre løsninger i god nok grad. Igjen blir det for enkelt å rope ulv ulv (eller, rasisme.. rasisme, i dette tilfellet). Her er det systemet som fører til problemer som man da velger å stemple som rasistiske i mangel på bedre løsninger. Innvandrere blir mistenkeliggjort av mediene..? Dette må du gjerne utdype og underbygge. Når det gjelder det at mørkhudede blir stoppet oftere av politiet.. vel.. Jeg har jobbet som vekter på Oslo S. Jeg har i tillegg jobbet som dørvakt en lengre periode, antallet mennesker jeg har lagt i jern/anholdt i jobbsammenheng begynner å bli ganske høyt, innvandrere dominerer denne personlige og fullstendig uoffisielle statistikken.. er det fordi jeg er rasistisk? Selvsagt ikke, det er fordi man har et faktisk problem med kriminalitet blant innvandrerungdom. Dette bunner også ut i sosialiseringsproblematikk, intgreringsproblematikk, mangel på gode forbilder, ghettofisering.. Det å velte all skylden over på "nordmenn er alle rasister" er en simpel og infantil løsning, den løsningen SOS Rasisme, venstretåper som Thomas Hylland Erikssen o.l. til stadighet hopper tilbake til, fordi de er for feige til å faktisk innse at det IKKE er en utbredt og systematisk rasisme, men det soialdemokratiske systemet som er problemet. Lenke til kommentar
hauska Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Den eneste avisen jeg leser er Levanger-avisa De andre ser jeg bare litt fort igjennom... Lenke til kommentar
Lukas Arnaz Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 3 aviser jeg synes er interessante i Norge: Aftenposten, Dagbladet og Dagens Næringsliv. Får man med seg alle tre føler jeg at saken blir ganske godt belyst. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Adresseavisen. Utover det er svaret åpenbart: Den avisen som er viktigst for flest personer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå