Gå til innhold

Sprakelyd innimellom med E-MU 0202 USB på laptop

Anbefalte innlegg

Har en ASUS A6km laptop som jeg skal bruke til musikkproduksjon.

Derfor har jeg et eksternt E-MU 0202 USB lydkort. Laptopen har et innebygget Realtek AC97 lydkort.

0202'en er installert ordentlig og funker til å begynne med i programmer som f.eks Reason. Jeg kjører EMU sine egne ASIO drivere. Men plutselig etter et par minutter med lyd detter det helt ut og lager hopetall av digital støy, akkurat som om bufferen er for liten (at den ikke klarer så lav latency). Bare masse spraking med musikken såvidt hørbar i bakgrunnen.

Jeg trenger sårt hjelp, fordi jeg har kjøpt laptop og lydkort kun for å bruke til musikkproduksjon, derfor er dette problemet helt uholdbart.

Så må jeg re-initialisere driverne (bytte fram og tilbake) for at det skal bli bra igjen. Dette skjer hvert femte minutt. :no:

Noen som kanskje vet hva som er feil, eller som har efrart noe liknende?

Tusen takk :blush:

Endret av Opticane
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en ASUS A6km laptop som jeg skal bruke til musikkproduksjon.

Derfor har jeg et eksternt E-MU 0202 USB lydkort. Laptopen har et innebygget Realtek AC97 lydkort.

0202'en er installert ordentlig og funker til å begynne med i programmer som f.eks Reason. Jeg kjører EMU sine egne ASIO drivere. Men plutselig etter et par minutter med lyd detter det helt ut og lager hopetall av digital støy, akkurat som om bufferen er for liten (at den ikke klarer så lav latency). Bare masse spraking med musikken såvidt hørbar i bakgrunnen.

Jeg trenger sårt hjelp, fordi jeg har kjøpt laptop og lydkort kun for å bruke til musikkproduksjon, derfor er dette problemet helt uholdbart.

Så må jeg re-initialisere driverne (bytte fram og tilbake) for at det skal bli bra igjen. Dette skjer hvert femte minutt.  :no:

Noen som kanskje vet hva som er feil, eller som har efrart noe liknende?

Tusen takk :blush:

7796308[/snapback]

Du har deaktivert realtek'en? EDIT: I BIOS altså..

Endret av :chribruu
Lenke til kommentar

Nei, det er ingen alternativer for å deaktivere det i BIOS. Men jeg har deaktivert det i Enhetsbehandling (med rødt kryss over). Men skal det ikke gå an å ha flere lydkort installert samtidig? F.eks hvis jeg er avgårde vil jeg jo kunne ha lyd fra laptopen uten det eksterne lydkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...