Gå til innhold

Har lovlig win xp, ønsker å formatere/reinstall

Anbefalte innlegg

Har betalt helt lovlig og fint en windows XP versjon. Ønsker å formatere disken som dette er på og installere på nytt (mye restarter og kødd, nå vil den ikke engang starte opp). Men den er jo allerede registrert en gang. Må jeg ringe microsoft og krangle så busta fyker da for å få registrert SP1 en gang til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke opplevd noen krangel de gangen jeg har ringt i allfall. Hvis du holder deg innenfor lisensavtalen så har du jo rett til å få aktivert så det burde ikke være noe problem.

Hva mener du med å få "registrert SP1" en gang til? Du bruker vel ikke fremdeles SP1? Isåfall er vel kanskje det grunnen til at du må formatere :p

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hmm..jeg prøvde å bare registrere rett før jeg skulle ringe. Men det gikk rett gjennom, så sa det produktet er nå aktivert.

Er alt bra da? Kan den finne på noe krøll når "den" skjønner at den er registrert to ganger på to forskjellige hardisker (den gamle er formatert så alt jeg gjør er lovlig) ?

Lenke til kommentar
Hmm..jeg prøvde å bare registrere rett før jeg skulle ringe. Men det gikk rett gjennom, så sa det produktet er nå aktivert.

Er alt bra da? Kan den finne på noe krøll når "den" skjønner at den er registrert to ganger på to forskjellige hardisker (den gamle er formatert så alt jeg gjør er lovlig) ?

8396414[/snapback]

Den registrer ikke harddisker, men pc'er (da spesielt hovedkort). Men så lenge du ikke kjører XP på to maskiner samtidig så går det bra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Litt på siden, men jeg byttet akkurat hovedkort, cpu og kjørte inn mer RAM på stue pc'en da hovedkortet røk på onsdag. Måtte aktivere Vista'en på nytt, og måtte ringe det automatiske telefon systemet.

Denne gangen ble jeg satt automatisk over til en kundekonsulent etter jeg hadde tastet alle tallene.

Han fant ingen feil i inntastningen, og kunne ikke se hvorfor jeg ikke fikk aktivert.

Men ga meg aktiverings koden.

Jeg har en Vista Home Premium oppgraderings lisens, så har uansett mulighet til å gjøre slike endringer. Det bekrefet også MS.

Med en OEM lisens, hadde jeg nok fått litt mer trøbbel.... :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...