Gå til innhold

Stasjonær ferdig komplett PC - hva gir mest for kr

Anbefalte innlegg

Regner med ca 5000 kr. Ønsker å få mest mulig for pengene til en stasjonær PC. Hvem gir mest? Kriteriet er at det må være mulig å levere til service fysisk, dvs i en butikk, lager, hentestasjon el.l.

Hvis man kjøper en komplett PC og skrur og endrer litt eller legger til komponenter selv, hva skjer da med dine rettigheter for service i forhold til kjøpslov. Tenker da mest på hva som praktisk sett skjer. Overser de det eller blir det bråk og regninger? Hører gjerne fra noen med erfaring på dette!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Regner med ca 5000 kr. Ønsker å få mest mulig for pengene til en stasjonær PC. Hvem gir mest? Kriteriet er at det må være mulig å levere til service fysisk, dvs i en butikk, lager, hentestasjon el.l.

Hvis man kjøper en komplett PC og skrur og endrer litt eller legger til komponenter selv, hva skjer da med dine rettigheter for service i forhold til kjøpslov. Tenker da mest på hva som praktisk sett skjer. Overser de det eller blir det bråk og regninger? Hører gjerne fra noen med erfaring på dette!

7795923[/snapback]

Alt du kjøper i butikk eller over nett, følger retningslinjer for kjøpsloven. Handler du derimot over nett, har du også 14 dagers returfrist i henhold til div krav. Når det gjelder garanti for dataprodukter, er dette på lik linje med andre varer du kjøper med garanti, også i følge kjøpsloven. Om du har et krav om å kunne levere PC'en til service i en butikk hvor du har kjøpt maskinen, så bør du faktisk titte litt på Elkjøp sine produkter. Jeg trodde aldri jeg kom til å måtte anbefale dette, men om du ikke ønsker å returnere et produkt som har feil/mangler pr post, så er dette en av de løsningene.

Du kan jo selvfølgelig kjøpe i en databutikk. Bor du i nærheten av Oslo, så finnes jo netshop av oslo, digitalimpuls og datakjeden. Alt spørs jo hvor du ønsker å handle.

Var jeg deg, ville jeg ha stolt nok på f.eks komplett.no og kjøpt maskinen der. Det er relativt uproblematisk å sende en PC i posten, så lenge du tar vare på embalasje som den sendes i. Det er et krav som du har når du kjøpe PC'en, og det er samme krav som utsalgssted setter til deg.

Når det kommer til 5000,- for en stasjonær PC, så blir det å plukke egne komponenter fra lavere prisklasse. Mye fint å hente her til en billig penge. Alt avhenger om du er av typen gamer, eller kontoristen :)

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Kommer ikke på tale å måtte returnere per post, da må man selv stå for porto minst en vei (selv om jeg vet det finnes kranglefanter som får dette refundert så skjer dette ikke i praksis). På nett kan de bare finne på å ikke svare på 5 måneder. Leverer man til et fysisk menneske kan man også diskutere når den er ferdig om de prøver å lure på en ei regning. Det er bare å glemme når en handler på nett.

Nei, jeg betaler veldig mye mere enn den er verdt for å kunne levere fysisk på stedet.

Gamer? Vel sier man at man er det så blir plutselig ingen komponenter gode nok og man ender opp med noe til nærmere 20000 som er verdt 1/4 et par måneder etter. Husker jeg skulle kjøpe et skjermkort en gang på datakjeden. Det var SVINDYRT, rett under de dyreste. Hun i butikken sa det egnet seg mest for kontorbruk, til word og office og slikt. Hvem i svarte trenger noe annet enn et onboard vanlig VGA-kort til word??

Lenke til kommentar
Kommer ikke på tale å måtte returnere per post, da må man selv stå for porto minst en vei (selv om jeg vet det finnes kranglefanter som får dette refundert så skjer dette ikke i praksis). På nett kan de bare finne på å ikke svare på 5 måneder. Leverer man til et fysisk menneske kan man også diskutere når den er ferdig om de prøver å lure på en ei regning. Det er bare å glemme når en handler på nett.

Nei, jeg betaler veldig mye mere enn den er verdt for å kunne levere fysisk på stedet.

Gamer? Vel sier man at man er det så blir plutselig ingen komponenter gode nok og man ender opp med noe til nærmere 20000 som er verdt 1/4 et par måneder etter. Husker jeg skulle kjøpe et skjermkort en gang på datakjeden. Det var SVINDYRT, rett under de dyreste. Hun i butikken sa det egnet seg mest for kontorbruk, til word og office og slikt. Hvem i svarte trenger noe annet enn et onboard vanlig VGA-kort til word??

7797959[/snapback]

Du er litt av en kranglefant du.. Hehe.

Men når det gjelder hu dama på datakjeden, så tror jeg vi har vært utenfor samme dame, om det er i Oslo du mener. Anyway, kjipe anbefalinger er det nok av, og en del smarte. Men er det spesifisert at det du ønsker ikke skal koste mer enn du har i lommeboka og at du skal bruke det til "normal" bruk, så pleier folk flest å modifisere seg. Men det er enkelte smårollinger som fort kan ende opp med å si at det eneste som gjelder er det dyreste...

Og om du ønsker å levere til en person og krangle med han ang en regning, så kjøp på elkjøp. enkelt og greit!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...