FranzJosef Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Så kommer det store spørsmålet, hvordan formaterer man en harddisk? Svaret jeg alltid får er at man bare setter en installasjonsCD for windows. Ja, men som regel får jeg da IKKE tilbud om å formatere før installasjon. Noen få ganger ja, men som regel ikke. Jeg har nå satt disken som slave i en annen kasse, i et annet system altså. Kan jeg nå formatere slave-disken fra master-disken? Det må vel gå an? Hvordan? Hardisken restarter seg med jevne mellomrom, regner med dette er et software-anliggende? At det sannsynligvis vil bli bra med en ny formatering? Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Gå på min datamaskin. høyreklikke den harddisken som du skal formatere. Formater. så ok eller start.. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Fasan, det var isåfall greit og enkelt!! Er dette en sikker og grei måte å formatere på? Kan man gjøre dette også med kun en harddisk man kjører windows fra? Dvs ingen slaver, man vil bare formatere sin ene harddisk og ny installasjon av windows. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Du kan formatere alle disker som ikke har operativsystem som du bruker i øyeblikket. Du har nå 2 valg i formateringen. hurtig og ikke hurtig. den ikke hurtige er å anbefale siden da sjekker den disken etter feil i tilleg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå