Gå til innhold

SLI! blir eg fornøgd?


Baikal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sorry meg ass..

Men, trur faktisk ikke at SLI er noe og satse på..

Det er veldig sjelden det faktisk er noen særlig forskjell i spill?

Det er bare enkelte spill som støtter SLI skikkelig så vidt jeg veit.

 

Men, hvis du skal skryte av høy 3dmark score så er jo sli bra da :p

7798616[/snapback]

 

De nye, krevende spillene støtter (og drar nytte av) SLI.

 

Spiller du gamle spill er sjanse mindre for at du vil ha nytte av to skjermkort. Men på den annen side... er det noen forskjell i spillopplevelsen om du har 150 eller 250 i fps?

Lenke til kommentar

Jeg kjørte 2 stk. 7800GT i SLI før jeg oppgraderte til 1 stk. 8800GTX. La meg si det sånn, SLI er meget effektivt. Oblivion gikk MYE, MYE greiere på høyt detaljnivå VS 1 kort. Og F.E.A.R gikk også mye glattere med alt på maks og 4xAA. Så SLI er definitivt ikke bare sløsing med penger.

 

1 stk. 8800GTX er dog raskere enn 2 stk. 7800GT i SLI :p

Lenke til kommentar

Jeg prøver 7800GT i sli selv. Har kjøpt et i dag for 1000kr inkl frakt... så du betalte nok litt vel mye...

 

Regner med at det gir den lille ekstra puffen oppsettet som mangler i spill som FEAR og Oblivion som nevnt tidligere, samt at det er artig å prøve nye ting. Gleder meg til å skru opp å fikle, klokke og tune for å få bedre ytelse... men er vel ikke alle her som har samme fetisj som meg :)

 

Hadde dog ikke oppgradert kun for å spille CSS nei.

Lenke til kommentar

Jeg fant definitivt *mange* flere spill som tok nytte av Sli enn de som ikke gjorde det. Selv på 1280x1024. Men så klart med Antialiasing og anisotropic filtering satt opp på fornuftige verdier. Nei, jeg spiller ikke "konkurranse-spill".

Selv nå med 8800GTX ser jeg at de fleste nyere spill egentlig liker seg best på rundt 1280x720 eller deromkring. Oblivion f.eks. Oblivion går nå med over 60fps 90% av tida med 1280xca 720, 16xAA, 16xAF, Qarl texture pack 3, andre mods og ini tweak. Det ser passe pent ut.

Lenke til kommentar

Og si at han ikke vil merke noe ytelsesøkning ved å kjøre SLI kontra singel,er ikke riktig. Det er selvfølgelig en veldig stor fordel med en rask cpu slik at man ikke blir begrenset på det området. Når det gjelder spill,så vil SLI ytelsen kanskje være litt opp og ned litt avhengig om spillet drar nytte av det eller ikke. Når det gjelder benchmarks så er det helt klart en forskjell. Men som sagt så er det viktig med rask cpu for å dra maksimalt nytte av et slikt oppsett. Har selv kjørt 7800GT i SLI,og for min del var det forskjell.

Lenke til kommentar
Når jeg hadde SLI, så fikk jeg dårligere FPS i BF2, og bildet frøys opp mere i Gothic 3.

 

Er ikke imponert over denne teknologien, og kommer nok aldri til å satse på SLI på en god stund fremover jeg iallfall.

7800725[/snapback]

 

Ja ja... det er jo synd at du har dårlig erfaring da. Men hør nå på andre som har og har hatt fordel av det.

Vi har fattet poenget ditt, så slutt å syt... :p Kanskje du ikke hadde prosessor til å drive et SLI oppsett :roll:

Lenke til kommentar
Jeg hadde 7800GT Sli og 7900GT Sli. Jeg hadde kjørt 8800 serien i Sli også om den hadde vært bittelitt rimeligere.

 

Sli er tingen  :thumbup:

7800773[/snapback]

Og hva bruker du det til?

7801081[/snapback]

 

Hva er det man bruker SLI til da?

 

De fleste bruker det til å spille spill. De sitter kanskje med ett skjermkort som var bra i fjor men som begynner å bli litt "tregt" i dag. De har kanskje ikke råd eller lyst til å legge ut x antall tusen på et nytt kort, derfor kjøper de samme kort brukt.

Og "vips", så har de tilstrekkelig ytelse en stund til. Skjønner?? :yes:

 

Andre kjøper to nye kort fordi de vil ha mer ytelse enn ett kort kan gi dem ;)

 

Hvis folk vil bruke penger på "litt" bedre ytelse i enkelte applikasjoner så værsågo, det er ikke noe galt i det. Jeg kommer også til å kjøpe meg ett ekstra kort snart, betalte ca 3000kr i fjor sommer og betaler gjerne ca 1000kr nå for ett til. :)

Lenke til kommentar

Altså, hvordan kan du svare på hans vegne?

 

Ikke alle spiller PC-spill hele dagen. Og ikke alle spiller ett vidt spekter av spill.

Om han f.esk. spiller kun étt spill som ikke støtter SLI, så er det jo helt bortkastet.

 

Er han en hobby-overklokker som ofte tweaker Windows å kjører tester for å få høy poengsum?

 

Eller kanskje han bare liker å holde på med videoredigering, og trenger den ekstra ytelsen til rendering?

 

Kanskje han tilogmed kjører SLI bare for å holde rommet varmt? Hvem vet..

 

Derfor jeg spør hva han bruker SLI til, siden han føler for å oppgradere så ofte.

Lenke til kommentar
kjenner en kar med 2x7800gtx, han har ihvertfall ingen forbedring på fps, snarere tvert imot på CSS. Derfor kjører han CSS kun med et skjermkort, hjelper litt på andre spill da.

 

Så hvis planen er å få mere fps på CSS, så har du igrunnen kastet pengene ut av vinduet.

7797310[/snapback]

 

hm, jeg har også 2x7800gtx for nesten dobbelt så bra ytelse i css. så noe må kameraten din gjøre feil.

Lenke til kommentar
Når jeg hadde SLI, så fikk jeg dårligere FPS i BF2, og bildet frøys opp mere i Gothic 3.

 

Er ikke imponert over denne teknologien, og kommer nok aldri til å satse på SLI på en god stund fremover jeg iallfall.

7800725[/snapback]

 

skjønner ikke problemet her at mange syns sli er ustabilt og ikke gir noe ekstra ytelse. har hatt sli i 1 år nå. har aldri være ustabilt eller hengt seg. og jeg får 50-90% mer ytelse i nesten alle spill...har vel vært bort i 3-4 spill det siste halvåret som ikke støtta sli. og som han andre sier. så har man et toppkort så kjøper man et til til halv pris senere. er 100% verdt penga.

Lenke til kommentar
Altså, hvordan kan du svare på hans vegne?

 

Ikke alle spiller PC-spill hele dagen. Og ikke alle spiller ett vidt spekter av spill.

Om han f.esk. spiller kun étt spill som ikke støtter SLI, så er det jo helt bortkastet.

 

Er han en hobby-overklokker som ofte tweaker Windows å kjører tester for å få høy poengsum?

 

Eller kanskje han bare liker å holde på med videoredigering, og trenger den ekstra ytelsen til rendering?

 

Kanskje han tilogmed kjører SLI bare for å holde rommet varmt? Hvem vet..

 

Derfor jeg spør hva han bruker SLI til, siden han føler for å oppgradere så ofte.

7801371[/snapback]

 

Hvorfor gidder du å bry deg? Du er jo en kvervulant, det nytter jo ikke å si noe til deg uansett... :shrug: "so just walk away"

 

:yucky:

Lenke til kommentar
Hvorfor gidder du å bry deg? Du er jo en kvervulant, det nytter jo ikke å si noe til deg uansett... :shrug:  "so just walk away"

 

:yucky:

7801604[/snapback]

:rofl:

 

Nei, men jeg spurte han om hva han bruker det til, så svarer du med "Hva er det man bruker SLI til da?".

Syntes det var litt unødvendig.

Lenke til kommentar
Hvorfor gidder du å bry deg? Du er jo en kvervulant, det nytter jo ikke å si noe til deg uansett... :shrug:  "so just walk away"

 

:yucky:

7801604[/snapback]

:rofl:

 

Nei, men jeg spurte han om hva han bruker det til, så svarer du med "Hva er det man bruker SLI til da?".

Syntes det var litt unødvendig.

7801626[/snapback]

 

ble bare provosert av negativiteten i innleggene dine :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...