leifchristensen Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Hei. Har et coolermaster stacker kabinett med 5 sprillanes nye wd hd:øverst en raptor 36gB og under 4 x wd 500gB se16/7200. I første oppsettet hadde jeg brukt sata tilkoblingene på både strøm og data,mens da jeg kjøpte raptordisken kjøpte jeg også wd´s satakabler som dekker over begge brønnene slik at jeg må bruke standardpluggen for strømtilkobling. På diskene står det at de kan gå både på 5 og 12 v.er det forskjell på spenningen i sata strøm pluggen og 4 pins pluggen.ser at effektforbruket ved 5 v er i writing 0,8a=4w og i 12 v 0.45a= 5,2w. Stiller spørsmålet fordi synes diskene er vel varme selv med kjøling......35-41 grader; kansje tom varmere med de nye sata og strømkoblingene. Mvh Leif Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) De går ikke på 5 eller 12 volt, men 5 og 12 volt. Forøvrig er ikke temperatursensorene til WD helt til å stole på. Begge pluggene lever samme spenninger, da S-ATA kontakten kun er en oppsplittet molex-kontakt. Endret 25. januar 2007 av Pettern800 Lenke til kommentar
leifchristensen Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 takk det var oppklarende mvh Leif Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå