JeffK Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Jeg har et centrino duo system med en T7200 prosessor. Jeg har slått på SpeedStep i BIOS, men cpu-z viser at prosessoren ikke klokkes ned når det er lite å gjøre. Er det noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? (Jeg kjører Vist 64-bit, om det har noe å si.) Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Prøv å gå inn i kontrollpanelet/Power options og sett på minimal Power management. Edit: Var litt rask, trodde det var snakk om XP. Endret 25. januar 2007 av heisann80 Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Husk alt av drivere osv er på plass for Vista - er nemlig litt usikker hvordan Vista automatisk handtere slikt. Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Husk alt av drivere osv er på plass for Vista - er nemlig litt usikker hvordan Vista automatisk handtere slikt. 7796223[/snapback] Trodde SpeedStep gjorde det selv, altså at det ikke skulle være nødvendig med driver. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Nei, INF-drivere etc må på plass Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Dette er et kjent problem i vista. Sliter med samme problem selv på en Dell Latitude D620. Sliter mersom batteri å kjøre laptopen på 1,84Ghz hele tia. Skal snakke med dell og microsoft support i morgen for å sjekke status. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 noen som har kommet noe lengre med dette? Får fortsatt ikke min T2400 til å klokke ned, og det suger batteri. Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Jeg brukte cpu-z til å se hvor mange MHz prosessoren kjørte på. Nå har det kommet zpu-z som støtter 64-bit vista, og nå viser den at cpuen klokker ned. Om man går på oppgavebehandling->ytelse->ressursovervåking, så viser den også at det klokkes opp og ned. Problemet var nok at den tidligere cpu-z ikke virket ordentlig med vista. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 vell.. det er uansett ikke tilfellet hos meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå