rstange Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Hei! jeg trenger hjelp til hardware og barebone maskin, trenger en maskin som kjører vista business, det er eneste kravet jeg har annet at den må være pen å se på og helst så stille som mulig. Må være en maskin som har mest mulig RAM og best mulig CPU til minst mulig penger. HDDen har jeg ingen krav til annet enn 160GB. Har ikke så mye peiling på bygg av barebone, så vet ikke hvor jeg skal lete. :-) Trenger også tips til hvilken CPU jeg bør gå for? Maskinen skal ikke brukes til tunge oppgaver, skal settes opp med vista slik at jeg har noe å se etter når jeg gir telefon support. Blir nok også installert XP, ellers skal den kun kjøre vanlige kontor programmer som citrix og office, men vil at den skal være rask slik at det blir minst mulig vente tid på at ting skal skje. :-) Takk! Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Her er mitt lille forslag: Barebone: Shuttlen SD37P2 - Meget pen å se på, samtidig som den har absolutt alle funksjoner som trengs. CPU: Core 2 Duo E6400 - Rask dobbeltkjerneprosessor. Harddisk: Seagate 7200.10 250GB - Litt større en de 160 du ville ha, men støtter til gjengjeld perpedikulær teknologi, som gjør den raskere enn tilsvarende disker. RAM: Kingston Value PC5400 1024MB - Siden dette virker som en kontormaskin antar jeg det blir lite klokking, og da trenger du ikke dyr ram, så jeg tok noe av den billigere sorten. Hvis du vil ha Mer minne bestiller du bare to av den, hvis du vil klokke istedet velger du noe ala DISSE. DVD-Brenner: NEC ND3550 - ikke noe spesielt med denne, har den selv, og helt greit til formålet. Skjermkort: Gainward GeForce 7600 GS - Du nevnte ikke noe om spilling, men dette kortet yter helt greit og er vifteløst for ørenes velbehag. Directx 10 kort kjøper du heller når ATI lanserer sine kort, og prisene går litt ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå