Leifen18 Skrevet 25. januar 2007 Skrevet 25. januar 2007 (endret) Hei. Jeg tenkte jeg skulle installere Vista på PCen min, men jeg begynte med å få en feilmelding hvor det stod noe om at I/O-etwas har dettet ut, og at jeg måtte sjekke alle I/O-ting. Så jeg fant ut at jeg bare kunne plugge ut de to minste harddiskene og en av DVD-brennerene mine, da jeg ikke trengte disse helt til å begynne med. Da gikk alt sammen fint, og Vista ble installert som det skulle. Kanskje det også er relevant at jeg ikke forstod meldinga i begynnelsen, og tok dermed til å installere XP, men samme feilen var der, bare i Vista ble det mer utdypt hva feilen var og hva en kunne gjøre :-) Grunnen til at jeg skulle installere en av dem i det hele tatt, var fordi jeg hadde formatert harddisken med XP på, da jeg skulle installere ny hardware (Hovedkort, CPU, RAM og skjermkort) og tenkte at det beste ville være om jeg begynte alt helt fra scratch. Så nå sitter jeg her da, med Vista i orden, men det har seg sånn, at når jeg kobler til de to harddiskene (Har nå koblet til den andre DVD-brenneren og det fungerer fint), ja, så nekter den å boote... Da finner den ikke ut hvilket operativsystem den skal boote med. Jeg hadde XP på 120GB, men den er jo tom for noe i det hele tatt, og partisjonen på 6GB som jeg hadde XP på, er fullstendig slettet, så jeg skjønner liksom ikke helt hvorfor den nekter, når jeg kobler til mine to IDE-harddisker? 320GBen er forøvrig S-ATA II... I signaturen min ser dere jo hardwaren min, og det er link til alt utenom skjermen min :-) Endret 25. januar 2007 av Leifen18
Hårek Skrevet 25. januar 2007 Skrevet 25. januar 2007 Når du kobler til en ny disk vil BIOS 'glemme' hvilken disk du hadde stillt inn til å boote fra. Du må spesifisere det på nytt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå