Leifen18 Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Hei. Det eneste som er sikkert med mitt nett, er at det er ustabilt. Jeg tror ikke det er èn eneste gang fra jeg jeg kjøpte 1Mbit linje for to-tre år siden, og fram til nå, som jeg har 2,8Mbit linje, at nettet faktisk har funket som det skal. Det er slik, at uansett hva jeg laster ned, enten det er ved ett eller annet P2P-program, eller om det er fra nettet med Explorer-nedlasteren, så begynner den raskt, og så detter den ned... Den går fra å begynne med mellom 50 og 300kbps, og synker fort ned til 1-10kbps. Stort sett stopper den HELT. Jeg har formatert mange ganger, og jeg har koblet vekk de andre PCene fra routeren... Ingenting fungerer... For øyeblikket har jeg heller ingen nedlastningsprogrammer installert, så det har neppe noe med saken å gjøre. Med andre ord er de eneste filene jeg har sjans til å laste ned fra explorer (siden den detter ut til slutt), er filer som er under 2-3MB. Dette er jo sinnsykt kjiipt, ettersom jeg trenger en lyddriver nå som er på 28MB :-( I P2P-programmer (Bruker Xion++ (DC++) og BitSpirit (BitTorrent)) fungerer det ofte sånn, at jeg laster fort, så synker den sakte men sikkert (eller sakte vil si at jeg ikke rekker å laste ned 3MBs sang med utgangspunkt på 150kbps) mot 0, og når den har vært 0 i et minutt eller noe, så plutselig er den oppe i ca 95% av startfarten... Noen som har noen idè om hvordan jeg kan få ordnet dette? Jeg har lurt på dette veldig lenge, og hos de fleste kompisene mine er det ikke sånn, mens hos dama mi er det det... På forhånd takk Med vennlig hilsen Leif Egil Endret 25. januar 2007 av Leifen18 Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Det kan være så mye rart som forårsaker dette, men jeg ville begynt med å ta kontakt med ISP-en din for å utelukke evt. feil på linja, og så ta det derfra. Endret 25. januar 2007 av Nichlas Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Noen som har noen hint om hva det kan være? Har Telenor, og dama mi har NextGenTel, så jeg vil gå ut ifra at det ikke har så mye med ISPen å si? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Du har altså problemer hjemme og til dama di. Har hun også samme symtomer på sin pc? Når du bruker din pc på en annen linje, funker alt da 100%? Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Bare for å sjekke; fyr opp en FTP-klient og last ned en fil med litt størrelse fra f. eks ftp.uio.no. Hva er farten etter noen sekunder og hva er farten rett før filen er ferdig nedlastet? Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Hos venner og på LAN og slikt funker den helt flott :-) Jeg skal sjekke den FTP-greia, og si ifra etterpå :-) Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Funker akkurat som om det skulle vært DC... Startet på 150kbps, og datt til 5kbps, var der en liten stund, Så plutselig var den på 140, men datt fort til 2... Og så blir den der... Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Høres snodig ut ettersom du har formatert flere ganger. Har du oppdaterte drivere for nettverkskortet? Oppdatert firmware i modem og/eller router? Sjekket for spyware osv? Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Har sjekket for spyware, og det er sånn på alle PCene her (4), og nettverkskortet er integrert...Modem og router har jeg lite kontroll på, egentlig... Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Nettverkskortet bruker drivere selv om det er integrert, så sørg for at driverne er oppdaterte. Du bør også sørge for å sjekke modem/router. Blir vanskelig å feilsøke hvis du ikke kan få sjekket ting som dette. Har du hatt den samme PC-en helt siden du fikk problemer med linja? Endret 25. januar 2007 av Nichlas Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Problemene har vært hele tiden, og nei, har byttet to ganger. Jeg har oppdatert hovedkort-drivern, og da regner jeg vel med at nettverkskortets drivere er inkludert i den? Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Da kan man i hvert fall ganske sikkert utelukke at det er noe galt med maskinen. Jeg tipper problemet ligger i modem/router eller hos ISP. Men det er snodig hvis det er tilfelle at du har samme problem hos kjæresten din. Uansett; jeg nekter å tro at maskinen kan være problemet hvis du har byttet to ganger... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå