Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

overoppheting av prossessor og vifte som går amok!

Anbefalte innlegg

Har en bærbar Asus A6k som jeg kjøpte i november 2005.

Viften bråker nå helt sinnsykt, men går som normalt. Prossessoren overopphetes konstant, opptil 100 grader celsius. Harddisken er splittet i to, hvor 95% av C: er brukt, og 85% av D: er brukt.

Når jeg kjører mange programmer samtidig får jeg ALERT på overoppheting av prossessoren. Hva kan jeg gjøre for å få vifta til å gå saktere, og for å unngå at prossessoren overopphetes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

100 celsius, da leker du me døden.......

siste du skal bry deg om er støyen, vifta må du få til og gå raskere! 100c er ALTFOR MYE!

edit: I og med at den kommer opp i slike temperaturer har jeg en anelse om at noe er gale, kontakt butikken der du kjøpte den og få sendt den inn!

Endret av thahabbis
Lenke til kommentar
Det hender at det samler seg en del støv rundt vifta og da blir cpuen varmere og vifta går på maks. Fjern støv ;)

7794829[/snapback]

hvordan fjerner jeg støvet?

Programmet jeg bruker til å måle temperaturen med er ASUS NB Probe, det fulgte med og gir en oversikt over CPU og HD

Lenke til kommentar

Kompressor eller trykkluft-på-boks er en mulighet, men noen ganger må man nesten opp med hele maskinen og demontere kjøleren. Er masse supertynne finner som støvet setter seg bom fast i. Om det er litt fettete i tillegg inni der blir man nødt til å demontere for å få ut alt.

Å demontere kjøleren (på bærbare) kan være alt fra lekende lett til et sant he¤#! avhening av type PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...