danielsn Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Egentlig litt forvirra jeg.. Driver å tester ut noen filopplastings-script jeg har finni på nettet, men får returnert tilbakemelding som "change permission to 777 failed." ol. Felles for alle script jeg har testet.. Har skjønt det er no greier som styrer rettigheter for lesing/skriving osv. Noen som har en ide av åssen jeg kan løse dette? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Koble deg opp med FTP, høyreklikk på de filene det gjelder, da finner du vanligvis en kommando som heter "chmod" noe sted. Chmod 777 betyr at alle har les, skrive og execute-rettigheter til fila. PHP-script som vil lagre ting i filene trenger skrive-rettigheter til fila, noe den ikke har som standard. Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Funker ikke for det :/ Er noe jeg kan gjøre med serveren elns a? Serveren har jeg "full" kontroll over selv så.. (ny i linux) om det har no å si.. kjører jeg debian EDIT: Må jeg gi noen filer i apache/php elns rettigheter? Endret 25. januar 2007 av danielsn Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Siden det er filopplastnings-script er det nok en mappe som trenger 777-rettigheter. Har du sjekket at du har satt 777 på alt du skal ihht readme.txt? Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Takk! Du er helten min i dag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå