knut Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Nå er et nytt utkast til neste standard for trådløse nettverk klart, men når dette blir godkjent er foreløpig usikkert. Les mer Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Så alle trådløse routere med preN har feil standard nå? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Jepp, alle gamle preN produkter er nå sansynligvis ikke kompatible med den nye N standaren. (Som ikke er standar enda engang. Kan jo komme flere endringer før den er spikret på plass.) Sitter man med en preN WLAN boks i dag kan man være heldig og kun trenge en oppdatering av drivere for å støtte neste utkast av standaren. Er man uheldig kommer ikke produsenten med en slik oppdatering, eller det er noe hardwaremessig i boksen som hindrer en slik oppdatering. Lenke til kommentar
mg_martin Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Hva er fordelen med denne nye standarden? Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) IEEE802.11g: Frekvens: 2,4GHz Maks hastighet: 54Mbit/s Rekkevidde innendørs: ca. 30m IEEE802.11n (ikke ratifisert enda): Frekvenser 2,4GHz og 5GHz Maks hastighet: 540Mbit/s Rekkevidde innendørs: ca. 50m Hentet fra wikipedia Endret 25. januar 2007 av Monkey Spr@yer Lenke til kommentar
haalo Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Ganske stor teoretisk forskjell. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Artikkelen nevner noe om en kommende test av 802.11n-produkter. Jeg har sett frem til å lese denne testen ettersom jeg planlegger å oppgradere mitt trådløse nettverk til 802.11n i den nærmeste fremtid. Jeg lurer derfor på når testen kommer og hvilke 802.11n-produkter som er blitt testet? Jeg håper uansett at komboene Linksys Wireless-N Broadband Router (WRT300N) & Linksys Wireless-N PCI (WMP300N) og D-Link RangeBooster N 650 Wireless Router (DIR-635/E) & D-Link RangeBooster N 650 Wireless PCI (DWA-547) er blant produktene som blir testet. Det er iallefall disse produktene jeg vurderer som mest aktuelle for min del og jeg er naturligvis litt usikker på hva jeg skal satse på. Endret 21. februar 2007 av snorreh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå