Gå til innhold

Neeeei, pc'n tok fyr.....


Anbefalte innlegg

Knallbra, snakka akkurat med Sparebanken 1 forsikring !!

 

 

-Får mekke selv.

-Får dekket alt.

-Slipper egenandel på forsikringa, da både jeg og mamma har kollektiv hjem forsikring.... :)

 

Jeg trenger bare fylle på skadeskjema hva jeg trenger for å få pc'n i orden igjen, samt pris på de nye delene !!

 

Knakende bra altså !

7795555[/snapback]

 

Microplex jubler siden de skulle betalt helegreia. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Knallbra, snakka akkurat med Sparebanken 1 forsikring !!

 

 

-Får mekke selv.

-Får dekket alt.

-Slipper egenandel på forsikringa, da både jeg og mamma har kollektiv hjem forsikring.... :)

 

Jeg trenger bare fylle på skadeskjema hva jeg trenger for å få pc'n i orden igjen, samt pris på de nye delene !!

 

Knakende bra altså !

7795555[/snapback]

 

Microplex jubler siden de skulle betalt helegreia. :thumbup:

7795710[/snapback]

 

 

Hvordan gjettet du det ?

 

Sitat :

 

Ok, flotte greier!

 

Fra microplex :p

Lenke til kommentar
Hehe bra at du har en fin forsikring. Kjipt å miste alt av data da. Lykke til med neste valg av PSU (forhåpentligvis ikke en som brenner opp).

 

Kanskje du skal kontrollere støv litt oftere, kan tenkes at det er grunnen til at PSU tok fyr... Men det skal jeg ikke si for sikkert  :p

7796055[/snapback]

 

Pleier å ta kompressoren i garasjen å blåse ren psu og radiatorene til vannkjølinga en gang i blandt.

 

 

Ny psu blir Mist 600w modulær :)

 

Håper den funker bedre....

 

Driter i nytt lydkort, tar heller to litt bedre\større hdd'er i stedet..

 

Samma som jeg har to av nå:

 

Western Digital Raid edition 400gb...

 

Link til Hdd hos Western Digital

 

 

4 slike i raid 0+1 blir vel digg ?

 

De to jeg har fra før, har kjørt med full skriving i 1.5 år uten antydning til feil..

Endret av SatanClaws
Lenke til kommentar
Hehe bra at du har en fin forsikring. Kjipt å miste alt av data da. Lykke til med neste valg av PSU (forhåpentligvis ikke en som brenner opp).

 

Kanskje du skal kontrollere støv litt oftere, kan tenkes at det er grunnen til at PSU tok fyr... Men det skal jeg ikke si for sikkert  :p

7796055[/snapback]

 

Pleier å ta kompressoren i garasjen å blåse ren psu og radiatorene til vannkjølinga en gang i blandt.

 

 

Ny psu blir Mist 600w modulær :)

 

Håper den funker bedre....

7800718[/snapback]

 

Bare sånn at du vet det, så bråker den MIST600W mye mer enn 500W utgaven. Om du ikke har behov for en større, så kjøp for all del 500W utgaven.

Lenke til kommentar
Hehe bra at du har en fin forsikring. Kjipt å miste alt av data da. Lykke til med neste valg av PSU (forhåpentligvis ikke en som brenner opp).

 

Kanskje du skal kontrollere støv litt oftere, kan tenkes at det er grunnen til at PSU tok fyr... Men det skal jeg ikke si for sikkert  :p

7796055[/snapback]

 

Pleier å ta kompressoren i garasjen å blåse ren psu og radiatorene til vannkjølinga en gang i blandt.

 

 

Ny psu blir Mist 600w modulær :)

 

Håper den funker bedre....

7800718[/snapback]

 

Bare sånn at du vet det, så bråker den MIST600W mye mer enn 500W utgaven. Om du ikke har behov for en større, så kjøp for all del 500W utgaven.

7800729[/snapback]

 

 

huffda :(

 

Er nok allerede på vei hit.

Lenke til kommentar
Mange som klager på høyfrekvente lyder, fra MIST 500W, og at viften bråker fælt! Men det er det jo bare å bytte ut...den høyfrekvente lyden er vel ikke så mye å gjøre med...

7802444[/snapback]

 

Har fiksen noen bråkende strømforsyninger bare ved å spraye klarlakk mellom skivene på transformatoren.. vært et forsøk

Lenke til kommentar
Mange som klager på høyfrekvente lyder, fra MIST 500W, og at viften bråker fælt! Men det er det jo bare å bytte ut...den høyfrekvente lyden er vel ikke så mye å gjøre med...

7802444[/snapback]

 

Hmm, har akkurat byttet ut en Hiper M 480 W med en Mist 500 W og det er som natt og dag i forhold. Hører ingenting fra PSU lenger og Hiper'en var også temmelig stillegående.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Har en Mist 500 selv og hører den ikke :)

7812471[/snapback]

 

Var det ikke noe om Revisjon A og B fra Mist sine PSU ?

 

Og bråker virkelig Mist 600w så mye mer en det 500w gjør ?

7814696[/snapback]

 

 

Og dere med Mist som ikke hører den...

 

Min pc, er så og si lydløs, med kun 5 aktive mist 120 mm vifter...

 

Når dere sier at den bråker lite, er det lite i forhold til en standard cpu vifte?

 

Jeg hører ikke engang diskene mine pga innkapsla i vannkjølings bokser fra Aquacomputer, i tillegg er selve kabinettet støydempa med dempematter.

 

Eneste hørbare lyden fra min pc er psu for tiden, da Antec Trueblue 480w ikke er av den mest støysvake typen...

Lenke til kommentar

Svingninger i spenningen ville vel kunne knele psu'n, men da burde det vel ikke være noen følgeskader?

7795172[/snapback]

 

Er det f.eks. 250v i kontakten å det går igjennom PSU'n så ville det gi spikes på f.eks. 12v ikke mye... Men store nok svingninger kan over tid kan skape problemer... Det var i allefall sånn det ene hovedkorte, begge disken og lydkortet mitt tok kvelden... Hadde spikes på ca 200-250v i en periode på 2 uker... det var i massevis...

7795233[/snapback]

 

 

Den Apc Surge Arrest, skal beskytte mot overspenning, så jeg tror ikke det er det som har skjedd.

7795242[/snapback]

 

 

250v er ikke overspenning, det er innenfor grensen av hva som utstyret skal tåle. Det er 230 v +/- 10%, så det kan fortsatt hende at det er det som har skylden. Den APCen du har klipper nok bare når det går over enn viss volt, det kan være så høyt som 280 v på enkelte produkter. Den lager dessverre ikke en gjevn utspenning ville jeg tro.

Lenke til kommentar
Og dere med Mist som ikke hører den...

 

Min pc, er så og si lydløs, med kun 5 aktive mist 120 mm vifter...

 

Når dere sier at den bråker lite, er det lite i forhold til en standard cpu vifte?

 

I mitt forrige ATX kabinett hadde jeg 2x120 mm vifter (foran og bak) som var voltmoddet via kabel til 7 v i tillegg til Zalman CPU vifte satt på laveste omdreining og en Hiper PSU. Jeg kan trygt i dag kalle dette for bråkebøtte i forhold til min nye pc.

 

Oppsette i min nye m-ATX kabinett er følgende:

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=3RR310B&mcat=c435

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...E12R2&mcat=c345

http://www.netshoposlo.no/aspx/produkt/prd...aspx?plid=42881

 

PC'en er nå så stille i forhold til før at jeg må sjekke at det er lys for å være sikker på at pc'en er på hvis harddiskene ikke jobber.

 

Kan forresten nevne at jeg synes det var vanskelig å montere CPU kjøleren. Men dog ikke verre enn enkelte andre jeg har sett.

Lenke til kommentar

Har prøvd å teste den Modulære psu'en nå, den bare lager en pipelyd ala:

 

uiuiuiuiuiuiuiuiui kommer fra selve psu'en...

 

 

En meget høyfrekvent lyd.

 

 

Har brukt binders metoden, ved å kortslutte pin 4 & 6 på 24 pin kontakten..

 

 

Det blir ikke lys i front panelet til psu, og jeg måler 0 volt på alle utganger :(

 

Tipper enten en sikring, eller at selve psu har gått til gokk...

 

Jeg skal iallefall sende den inn til Microplex, så de har noe å studere :)

 

 

Spennings område til psu er opgitt til 195-240v...

 

 

Prøvde forøvrig hdd'ene igjen, i ren desperasjon..

 

Men de starter ikke engang...

Endret av SatanClaws
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...