Gå til innhold

Neeeei, pc'n tok fyr.....


Anbefalte innlegg

Min Sunbeam 550w modulære psu, kjøpt/lagt in bestilling den 23.01.2006 (1 år siden ganske så nøyaktig) klikka i natt....

 

 

Den begynte å summe, jeg våkna av at lukten av bakelitt slo meg i ansiktet, jeg sprang som en idiot bort å fikk dratt ut strøm kabelen.....

 

 

Ut med den psu, inn med en Antec TrueBlue 480w

 

Ikke liv...

 

Etter endel forsking...

 

 

Følgende er ødelagt:

 

SoundBlaster X-fi Elite Pro.

250gb Western Digtal Hdd.

160Gb Western Digital Hdd.

Sunbeam strømforsyninga...

 

Alt som var koblet til med store kontakter har tatt kvelden...

 

Sunbeam Softtheta usb vifte styringa, Skjermkortet, 2 stk Western digital 400gb raid edition hdder, hovedkortet, minnet har tilsynelatende klart seg.

 

6000 kr rett opp i røyk... ¤%#"#¤%"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Hei, Andreas!

 

Vi kan ikke uttale så veldig før vi har sett strømforsyningen dessverre, men som hovedregel er det uhyre sjelden at en strømforsyning tar med seg andre komponenter pga. sikringer i enheten. (Vi har hatt 1 enkelt tilfelle hvor produktet ble utsatt for slag under transport og sikringen ble rystet løs, men dette skal skje etter relativt kort tid, ikke 1 år.)

 

Men send den tilbake så kikker vi på den.

 

 

 

Hm.. få bare håpe jeg da, skal ringe forsikrings selskapet til huset å høre om man kan få noe på innbo....

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg fikk for en tid tilbake ødelagt et relativt dyrt skjermkort som følge av en produksjonsfeil i et vannkjølingskit fra psdata (ja, vi snakker om tt bigwater her). I følge norsk lov skal slike følgeskader dekkes av butikken som har solgt deg utstyret som hadde skyld i skaden, men som jeg opplevde er dette ofte lettere sagt enn gjort. Etter en lang dialog med psdata over mail og telefon var de lite villige til å hjelpe, selv om det var klinkende klart at de var pliktige til å erstatte mitt tap. Netshop, som jeg i utgangspunktet hadde kjøpt det aktuelle grafikkortet hos, var derimot så serviceinnstilte at de like godt ga meg et nytt kort etter at jeg forklarte hvilken vanskelig situasjon jeg befant meg i. Men nok om det, loven er klar; du har krav på å få erstattet de aktuelle komponentene fra microplex som i dette tilfellet solgte deg det defekte produktet.

Lenke til kommentar
Hmmmm, det kan være svinginger i spenningen som tok knekken på komponentene dine... Kanskje du burde få sjekket hva du engentlig får ut av kontakten... Ikke at det er sikkert... Men det kunne vært en grunn...

7795061[/snapback]

 

Svingninger i spenningen ville vel kunne knele psu'n, men da burde det vel ikke være noen følgeskader?

Lenke til kommentar
Av erfaring så er butikker veldig vanskelig når det kommer til "følgefeil", så jeg vil faktisk undersøkt med innboforsikringen for å se om det er enklere å få dekket tapet den veien.

7795017[/snapback]

 

Har pc'n tilkobla en APC Surge Arrest som igjen er kobla til en jorda stikkontakt...

Lenke til kommentar
Svingninger i spenningen ville vel kunne knele psu'n, men da burde det vel ikke være noen følgeskader?

7795172[/snapback]

 

Er det f.eks. 250v i kontakten kan det gå igjennom PSU'n, så ville det gi spikes på f.eks. 12v, ikke mye... Men store nok svingninger kan over tid kan skape problemer... Det var i allefall sånn det ene hovedkorte, begge disken og lydkortet mitt tok kvelden... Hadde spikes på ca 200-250v i en periode på 2 uker... det var i massevis...

Endret av lordwolfy
Lenke til kommentar

Svingninger i spenningen ville vel kunne knele psu'n, men da burde det vel ikke være noen følgeskader?

7795172[/snapback]

 

Er det f.eks. 250v i kontakten å det går igjennom PSU'n så ville det gi spikes på f.eks. 12v ikke mye... Men store nok svingninger kan over tid kan skape problemer... Det var i allefall sånn det ene hovedkorte, begge disken og lydkortet mitt tok kvelden... Hadde spikes på ca 200-250v i en periode på 2 uker... det var i massevis...

7795233[/snapback]

 

 

Den Apc Surge Arrest, skal beskytte mot overspenning, så jeg tror ikke det er det som har skjedd.

Lenke til kommentar

Knallbra, snakka akkurat med Sparebanken 1 forsikring !!

 

 

-Får mekke selv.

-Får dekket alt.

-Slipper egenandel på forsikringa, da både jeg og mamma har kollektiv hjem forsikring.... :)

 

Jeg trenger bare fylle på skadeskjema hva jeg trenger for å få pc'n i orden igjen, samt pris på de nye delene !!

 

Knakende bra altså !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...