Gå til innhold

spoolsv.exe bruker 90% av CPU (win Xp pro)

Anbefalte innlegg

Hei....

Har nylig reinstallert min utgave av windows xp pro sp2. De siste dagene har "spoolsv.exe" fått systemet til å henge og bruker ca 80-95% cpu?

Har sett i spool mappen under sytem32, ingen filer som ligger i printer mappen, hverken skjulte eller vanlige. Har heller ikke noen printer installert..

Etter jeg avslutter prosessen i oppgavebehandlingen trekker plutselig TBPanel.exe alt fra 5 til 90% cpu, men maskinen slutter å henge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sjekket opp det,men tror det mest sannsynlig er windowspeosessen. "spoolsv.exe" er windows og "Spoolsv.exe" er virus slik jeg har forstått det.

Har tatt en systemoppretting nå. Det er kun når jeg åpner TBPanel.exe at spoolsv.exe tar alle resursene. Avslutter jeg denne, kommer TBpanelet opp etter en kort stund og da kjører spool på 0% igjen...

Noen tanker om hvorfor spoolsv.exe oppfører seg slik?

Lenke til kommentar

Hey! spoolsv.exe,Printer Spooler Service, det som pleier å vere grunnen til at spoolsv.exe bruker 100% ac cpu er at det ligger noen dokument som venter på utskrift. Sjekk utskriftskøen på din vanlige skriver, men også under Microsoft office document printer. Håper dette virket!

Lykke til!

Lenke til kommentar

Har som sagt sjekket printer mappen, ingen filer ligger der. Avinnstallerte TBPanel.exe nå og spoolsv.exe holder seg på 0% når jeg starter opp.

Må være noe tull med de 2 sammen. Men det rare er at det har fungert utmerket tidligere. TBPanel er exe filen til Expertool fra Gainward. Styrer innstillinger på skjermkortet. Snodige greier....... :hrm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...