HellG Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Hei jeg har planer om å bytte ut min stasjonære pc med en bærbar. Men har ikke så mye peiling selv så lurer på om noen kan komme med noen tips og forslag? Vil helst ha en med 17¨ skjerm da jeg spiller litt innimellom. Og helst med bra prosessor og skjermkort da. Bruker den mest til spill, film og musikk. Har selv kikket på denne her da http://www.xd.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=71813 Vil denne kunne være bra å spille på? Spiller mest dfbhd, cs og litt bf2. Håper noen har noen bra tips og forslag i ca samme prisklasse. Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Skal du ha en PC som kjører Windows Vista bør du ha 2 GB RAM. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Skal du ha en PC som kjører Windows Vista bør du ha 2 GB RAM. 7794437[/snapback] for å få godkjent systemet som Windows Vista Capable kreves det 800MHz CPU, og 512 MB RAM, samt et grafikkort som har støtte for DirectX 9. For å bli såkalt Premium Ready, kreves en x86-prosessor (både 32-bits og 64-bits støttes), med minimum klokkefrekvens på 1GHz, med 1GB RAM, minimum 128 MB RAM på skjermkortet, og 40 GB HDD-plass, for ikke å glemme at man må ha innebygd DVD-spiller. Så det spørs akkurat hvilken vista du skal ha;) Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Denne er vesentlig bedre i spill: http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...sftdppnotebook1 sett i 7900GS-grafikk-kort og ville anbefalt 9-cellers batteri. kommer da på litt over 12.000,- inkludert frakt. Lenke til kommentar
HellG Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Skal du ha en PC som kjører Windows Vista bør du ha 2 GB RAM. 7794437[/snapback] Ok, men tror ikke jeg gidder å oppgradere til vista med det første, ligger mediacenter edition på den pc`n. Har hørt at maskina kan bli treg av vista... Lenke til kommentar
HellG Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Denne er vesentlig bedre i spill: http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...sftdppnotebook1 sett i 7900GS-grafikk-kort og ville anbefalt 9-cellers batteri. kommer da på litt over 12.000,- inkludert frakt. 7795070[/snapback] Ok, så den hp pc`n funker dårlig til spill mener du? funker den til bf2? Tar gjerne imot flere forslag. Endret 25. januar 2007 av HellG Lenke til kommentar
Raste Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Hpen funker bra til spill den... Men det han andre sa om å kjøre vista måtte man ha 2 GB ram er bare tull, fungerer fint med 1 GB ram. Lenke til kommentar
spot_ Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Hadde jeg vært deg, så hadde jeg revurdert å kjøpe deg Bærbar. Jeg hadde akkurat samme planene som deg, helt til jeg sjønte at vist jeg bygger en egen stasjonær PC vil jeg få mye mere for pengene og mye bedre oppgraderings muligheter. Vist du skal mye på lan og tenker masse på slikt kan du vurdere å kjøpe deg et Shuttle kabinett som ser slikt ut: Her Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Hpen funker bra til spill den... Men det han andre sa om å kjøre vista måtte man ha 2 GB ram er bare tull, fungerer fint med 1 GB ram.Jeg har sa ikke at man må ha, men at man bør ha. Minstekravet er jo 512 MB, men brukeropplevelsen blir bedre desto mer RAM man har. Lenke til kommentar
HellG Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Ingen flere som har forslag til pc`er?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå