Gå til innhold

Endelig skikkelig kontroll på 360:-)

Scortech

Anbefalte innlegg

Kaiuss: Å bruke en annen peke/klikkeredskap enn den som medfølger er ikke juks, har aldri vært juks og kan aldri bli juks!

Hva med naboen som sitter med flightstick og yoke og hele pakka til FlightSim mens du sitter med tastaturet? Er det juks?

7801269[/snapback]

Juks eller ikke juks, er det det som er poenget her? Pc-gaming går jo nesten utelukkende på hvor bra hardware man har, så jeg skjønner ikke hvorfor du og alle andre blander inn det så mye. Spilling på konsoll er jo noe helt annet! På konsoll stiller man med like vilkår, og det er jo litt av poenget også, så at noen derfor skal bruke bedre utstyr enn andre blir helt feil for min del.. Og du kan kalle det hva du vil. For min del er det akkurat dette her som er den store forskjellen på konsoll og PC. Jeg spiller begge deler, men klager ikke hvis jeg taper fordi noen har bedre utstyr enn meg på pc, fordi sånn er det bare, men hvis det kommer på konsoll også så blir det noe heeelt annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selv synes jeg det er helt unaturlig å spille en FPS med mus og tastatur - er det ikke fint at vi er forskjellige?  ;)

7801985[/snapback]

Joda, kjempebra at folk er forskjellige. Det jeg synes er synd er at Microsoft (og andre konsollprodusenter) ikke har tatt hensyn til nettopp dette så langt - de har bestemt at alle skal spille FPS-spill med tommelstikker enten de liker det eller ikke.

Resultatet er at de som ikke liker det stort sett har 3 valgmuligheter:

1) Å boikotte FPS-spill på konsoll.

2) Å "jukse" ved å kjøpe en adapter.

3) Å spille med tommelstikker på tross av at de ikke kan fordra det.

Ingen av disse alternativene er særlig bra, vil jeg si. Spesielt ikke adapter-løsningen, siden den ødelegger for andre spillere.

Men trackballkontrolleren kan jo være et bra alternativ til mus/tastatur om ikke annet, forutsatt at konsollprodusentene tillater det og at egne servere settes opp for de spillerne som velger å bruke slike kontrollere online (tror nok den vil gi visse fordeler sammenliknet med tommelstikker).

Spidy: Jeg har brukt tommelstikker (standard håndkotroll) en del selv, blant annet i Halo på Xbox'en min, og jeg liker det rett og slett ikke. Prøv å akseptere at det finnes folk som rett og slett ikke kan fordra å bruke tommelstikker i fps-spill. :)

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Jeg må selv si at jeg sliter med å styre med tomlene i fps, så jeg synes dette er en kjærkommen nyhet. Synes heller ikke det er noe problem å lene meg litt fram mot stuebordet. Jeg spiller heller ikke fps online så vil bruke dette til å skli rundt i Farcry og Episode 2 når det kommer.

Men det jeg lurer på.. Er det noen norske butikker som kan skaffe denne adapteren?

Lenke til kommentar
Hvilket spill er det bilde av? COD3?

7803610[/snapback]

Ja, det ser da man på lang vei?

Dessuten, genialt.. FPS på consol suger uansett, så hvorfor ikke la de som ikke har PC få lov til å spille med mus å tastatur.

Ikke alle har råd til begge deler..

Eneste problemet blir da online spilling.. Konkuransen i FPS vil da bli dominert av tastatur\mus -folket, med mindre det lages "modes", så man må skru på mus og tastatur eller gamepad for at det skal funke, noe som gjør det umulig for de med tastatur å spille på "gamepad servers only".

Lenke til kommentar

Interessant å lese alle inleggene her, men jeg vil bare si til alle som mener dette er juks/gir fordeler/osv. at de tydeligvis ikke har prøvd produktet det er snakk om. Prøv det selv så er det ikke engang grunnlag for noen diskusjon.

Selv om reviewet fra maxconsole ikke så så verst ut, bør man vel heller høre på de resterende 90 prosentene som ikke er bestukket/har gjort dårlig journalistikk.

Jeg la ut for alt som skulle til, og kan bare si så mye som at det ikke nytter hvor mye man ønsker at dette skal fungere. Håndkontrollen er fortsatt (ser ikke bort fra at det kan komme gode adaptere en gang i framtiden) suverent best uansett hvordan man snur og vender på det.

Kan jo også legge til at det faktisk er mulig å gjøre denne adapteren bedre enn den er i utgangspunktet om man vil cashe ut ytterligere, leke elektrikker osv.. Men det vil fortsatt ikke gi pc opplevelsen av å spille FPS spill (sier de som har prøvd), eller gi noen fordel over håndkontrollen.

Du kan lese mer om det mot slutten av denne tråden på maxconsole's eget froum:

http://forums.maxconsole.net/showthread.php?t=40681

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...