anolop Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Herlighet hvor latterlig er det vel ikke kalle det for juks!? Det er LIKT FOR ALLE! Enhver dust kan dra seg til butikken å kjøpe en slik, ikke verre enn noe annet? Er du ekstra lat kan du få den sendt på døra, slik at du kun må åpne ett par dører og gå 10 meter før du har den 7798584[/snapback] Må si meg uendelig uenig med moderator (!) her... Det er jo sant det at "enhver dust" kan kjøpe/bestille en slik sak, men det jo også noen som ikke vil. Noen vil kanskje ikke fordi konsoll skal spilles med kontrollere, men for min egen del er det fordi jeg aldri har likt å spille med mus og keyboard. Dels fordi jeg aldri fikk det til (har prøvd CS, men herregud så latterlig), og dels fordi jeg synes det ikke blir realistisk nok å bruke knapper når man skal skyte. Skal man skyte, bruker mann en trykkfølsom trigger! Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Henter fyrstikker og gjør klar til et skikkelig bonefire Jaja, er vel slik det går i dag. Konsoller blir PC og PC blir konsoller, for selv om "alle" konsoll eiere sier "er best med vanlig kontroller til konsoll" higer de stadig etter mus og tastatur. Er vel bare Nintendo som ikke mister hodet total hva en konsoll skal være og ikke være, og fremdeles klarer å holde den definerte grensen mellom hva som er PC og hva som er konsoll. Springer som om flistykje er i hellene Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 spørsmål: Vil det merkes av maskina at mus og tastatur brukes? Det er greit for meg å spille mot folk som har mus og tastatur så lenge det står inne i spillet at de gjør det Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 spørsmål: Vil det merkes av maskina at mus og tastatur brukes? Det er greit for meg å spille mot folk som har mus og tastatur så lenge det står inne i spillet at de gjør det 7800738[/snapback] Vil nok ikke det. Jeg forstår ikke folk som vil ha mus og tastatur til konsoller. Da er PC mye bedre La konsoll være konsoll Lenke til kommentar
avlvl Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Elitisme å kun vil ha håndkontroller til konsoll? Heller helt motsatt! Alle som "går på skolen" (som om de gjør en innsats der), eller er arbeidsledig eller "ufør" og kan spille masse hjemme, ja de vil ha kontroller til konsoller. De har rett og slett ikke råd til slikt ekstrautstyr og bord for å sette det på osv. Synes *nesten* litt synd på de, der de sitter og samler "kills" mens de spiser vekk skattekronene mine. Er denne gruppa virkelig eliten i Norge? Hvis det bare er sånn de føler det selv er jo det ustyrtelig morsomt i seg selv... Konsoll og PC kommer til å gå i ett om et par generasjoner. Konsoller slik vi kjenner de vil forsvinne. PC slik vi kjenner de vil forsvinne. Igjen står vi med noe nytt, en teknologisk nyhet. Men nei, skal vi holde oss til konsollene? Var det det de sammen folkene sa da Super Mario Bros 2 kom? Hmm, oi de var vel ikke født da Lenke til kommentar
Kaiuss Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Elitisme å kun vil ha håndkontroller til konsoll? Heller helt motsatt! Alle som "går på skolen" (som om de gjør en innsats der), eller er arbeidsledig eller "ufør" og kan spille masse hjemme, ja de vil ha kontroller til konsoller. De har rett og slett ikke råd til slikt ekstrautstyr og bord for å sette det på osv. Synes *nesten* litt synd på de, der de sitter og samler "kills" mens de spiser vekk skattekronene mine. Er denne gruppa virkelig eliten i Norge? Hvis det bare er sånn de føler det selv er jo det ustyrtelig morsomt i seg selv... 7800821[/snapback] Wow. Dette var jo... elitistisk. Moderator: er det sånne innlegg vi vil ha her? Blande inn hva folk har råd til og hva de ikke har råd til? I så fall melder jeg meg ut av dette forumet, for dette blir fryktelig useriøst. For ordens skyld (skjønner egentlig ikke at jeg gidder å skrive dette engang): jeg jobber uker på 40 til 50 timer, og sverger til håndkontroller ut fra den enkle begrunnelse at jeg finner det mest komfortabelt. Forøvrig kan jeg ikke skjønne at mus og tastatur skal være "the be all and end all" når det gjelder brukergrensesnitt for spill. Tross alt ble det utstyret designet med tanke på å fungere som del av grensesnittet på en datamaskin som brukes til å utføre arbeid, og ikke som et spillgrensesnitt. At det også - nærmest ved et lykketreff - skulle vise seg å være det ultimate spillgrensesnittet, det tror jeg ingenting på. Istedet tror jeg dette beror mye på hva folk er vant til. Selv bruker jeg håndkontroller mest, og det er sannsynligvis litt derfor jeg liker det best også. For meg er det viktigere å ha det moro enn å kunne prikke inn headshots på hvert eneste forsøk, og da bryr det meg fint lite om jeg kunne oppnådd større presisjon ved å sitte på en kontorstol og løpe rundt med [shift], a, s, d, f og en Super Gamer GTX Ultimate-mus. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Kaiuss: Å bruke en annen peke/klikkeredskap enn den som medfølger er ikke juks, har aldri vært juks og kan aldri bli juks! Hva med naboen som sitter med flightstick og yoke og hele pakka til FlightSim mens du sitter med tastaturet? Er det juks? Hva med kompisen din som kjører fletta av deg i PGR3 fordi han har ratt og pedaler, mens du sitter med den slitne kontrolleren i hånda? Er DET juks? For ikke å snakke om naboen som hadde mousepadz og versting-musematta, han MÅ jo cheate, ikke sant? Isåfall er det bare å legge ned alt som heter av spillkonsoller, så lenge det lages en kontroller/verktøy for å spille spill best mulig og mest mulig effektiv vil dette bli gjort, end of discussion. Og det er IKKE juks! Argumentene deres er så usannsynlig way off og trangsynte, for ikke å snakke om off-topic, at jeg blir helt matt! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 (endret) Det er en viss forskjell på hva som spilldesignerne la opp til og ikke. I PGR3 har jo utviklerne selv lagt til søtte for ratt. Dermed er det greit å bruke ratt fordi reglene som er definert av utviklerne tillater det(Samme med flightstick-eksemplet ditt). Det samme kan ikke sies om mus og tastatur på konsoll. Altså man spiller på en måte som ikke var meningen fra utviklernes ståsted, utfra det defineres det som juks. Hadde det for eksempel vært en bug som gjorde man fikk gratis penger/credits i spillet, hadde utvikler rettet på feilen med en gang fordi man da ville spille på en måte som ikke var meningen fra spilldesingernes ståsted. Det siste eksempelet dit er ute av spilldesingers kontroll og har dermed ikke noe med denne saken å gjøre. Endret 26. januar 2007 av qoutor Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 quotor: Tullprat! Det står jo til og med på offisielle X360s-sider at du kan koble til mus i USB-porten om du vil! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Til å skrive og navigere rundt i dashbordet. Mus og tastatur støttes ikke i spill. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Nei, også til bruk i spill. Det finnes faktisk spill til Xbox 360 som inkluderer støtte for mus/tastatur - ERGO utviklerne har tenkt på dette, noe som igjen betyr at det ikke kan defineres som juks Lenke til kommentar
Kaiuss Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 (endret) Kaiuss: Å bruke en annen peke/klikkeredskap enn den som medfølger er ikke juks, har aldri vært juks og kan aldri bli juks! Hva med naboen som sitter med flightstick og yoke og hele pakka til FlightSim mens du sitter med tastaturet? Er det juks? Hva med kompisen din som kjører fletta av deg i PGR3 fordi han har ratt og pedaler, mens du sitter med den slitne kontrolleren i hånda? Er DET juks? For ikke å snakke om naboen som hadde mousepadz og versting-musematta, han MÅ jo cheate, ikke sant? Isåfall er det bare å legge ned alt som heter av spillkonsoller, så lenge det lages en kontroller/verktøy for å spille spill best mulig og mest mulig effektiv vil dette bli gjort, end of discussion. Og det er IKKE juks! Argumentene deres er så usannsynlig way off og trangsynte, for ikke å snakke om off-topic, at jeg blir helt matt! 7801269[/snapback] oysfaerg, Les innlegget mitt en gang til: jeg skriver absolutt ingenting om juks. Jeg skriver noe om egnetheten av mus og tastatur, og hvilken løsning jeg foretrekker. Kommenter heller innlegget mitt ut fra det. Forøvrig syns jeg du som brukermoderator burde avstå fra å bruke uttrykk som "trangsynte" om andres argumenter. Endret 26. januar 2007 av Kaiuss Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 kaiuss: Jeg kommenterte ikke bare ditt innlegg, derfor ble det som det ble. Alle folk er forskjellige, noen sverger til mus/tastatur, andre til håndkontrolleren, verden er forskjellig, folk er forskjellige og du kan ta deg gift på at det alltid er en eller annen der ute som er bedre enn deg, uansett utstyr. Dessuten har jo begrensningene på mus/tastatur-løsningene også kommet frem og det står jo klart og tydelig at det var en dårlig løsning da musen ikke holdt tritt med bevegelsene dine... Lenke til kommentar
Mauro Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Mus og tastatur virker helt konge. Tror Microsoft kommer til å lage ett eget kit med mus og tastatur til Xboxen etterhvert. Det er ikke bare FPS spill som blir mye bedre, men også adventure spill, sånne mouseclick spill. Muligheten for å logge på Windows Messenger blir vel også mer realistisk? Om Microsoft kommer med mus å tastatur, så kjøper jeg Xbox 360 igjen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 (endret) Nei, også til bruk i spill. Det finnes faktisk spill til Xbox 360 som inkluderer støtte for mus/tastatur - ERGO utviklerne har tenkt på dette, noe som igjen betyr at det ikke kan defineres som juks 7801414[/snapback] Da skal du søren meg få lov til å komme med noen kilder her også, siden jeg aldri har hørt om dette. For øvrig står det ingenting om støtte for mus på de offisielle xbox-sidene. Det står at den støtter usb-tastatur, men ingenting om mus. Om du hadde hatt helt rett, hvorfor må man da kjøpe denne 3. parts dingsen..? Den ville jo da ha vært helt unødvendig. Endret 26. januar 2007 av qoutor Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 quotor: Helt greit, PM meg i 18:00-tiden i dag, så skal jeg poste kilder, må komme meg fra jobb først. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Hmm..lurer på om det var like mye "klaging" når den første kontrollen til pc kom. "OMG! gamepad til pc ?.. spill Nintendo heller!" Lenke til kommentar
Juke Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 (endret) Om Microsoft kommer med mus å tastatur, så kjøper jeg Xbox 360 igjen 7801446[/snapback] Enig! Personlig har jeg styrt unna Xbox 360 nettopp pga manglende støtte for mus/tastatur (eller andre gode alternativer for å styre i FPS-spill). FPS-spill skal IKKE spilles med tommelstikker (etter min mening). Håper inderlig denne trackball-varianten blir vanlig på konsoll etterhvert, siden det ser ut til å kunne være en brukbar løsning: Endret 26. januar 2007 av Juke Lenke til kommentar
Kaiuss Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Om Microsoft kommer med mus å tastatur, så kjøper jeg Xbox 360 igjen 7801446[/snapback] Enig! Personlig har jeg styrt unna Xbox 360 nettopp pga manglende støtte for mus/tastatur (eller andre gode alternativer for å styre i FPS-spill). FPS-spill skal IKKE spilles med tommelstikker (etter min mening). Håper inderlig denne trackball-varianten blir vanlig på konsoll etterhvert, siden det ser ut til å kunne være en brukbar løsning: 7801660[/snapback] Selv synes jeg det er helt unaturlig å spille en FPS med mus og tastatur - er det ikke fint at vi er forskjellige? JEG tror (som sagt i innlegget mitt ovenfor) at dette er en vanesak, og ikke så mye annet. Med det er jeg ferdig med denne diskusjonen - gidder ikke delta hvis tonen er såpass hard som den er her. Lenke til kommentar
Chaqwa Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Ja men for faen, er det ikke bare å prøve da? Ikke ha så jævlig negativ syn på en ting som dere ikke har prøvd fullt ut. Var som noen av dere før, jeg gadd ikke å komme nærheten av spill som har noe med kontroll å gjøre, likte bare mus og tastatur. Men så fikk jeg xbox, og mitt syn ble totalt endret. Istedenfor for å sippe så prøvd det ut først(det er ikke så ille). Håper MS lager patch for å hindre sånt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå