Straffa Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Hvis dette blir populært, så vil sikkert Microsoft prøve å lage en lik adapter som de kan selge. At en konsoll blir mer spillbar(hvis en kan bruke det utrykket) er jo bare positivt(men såklart, hvis du liker litt utfordring så kan du sikkert fortsette med håndkontrollen din ). 7795981[/snapback] Hold deg til PC du. Konsoll spilling er ikke noe for deg Jeg er ikke redd for at dette kommer i bruk, MS vil sette en stopper for det Lenke til kommentar
Diffidentia Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Jeg finner ikke linken til den reviewen jeg leste av XFPS første gangen, men der hadde de prøvd XFPS vs. håndkontroll, og håndkontrollen vant faktisk. Dette er selvfølgelig individuelt. 7793952[/snapback] Du er faktisk inne å noe der. Nå snart kommer Shadowrun til 360 og PC (Vista), og her vil PC -og 360 spillere kunne spille sammen og mot hverandre. Jeg hørte et intervjue med utviklerene bak spillet, og de hadde faktisk problemer med å balansere tastaturs/mus og håndkontrollen. Det viste seg at håndkontrollen var overlegen og at de jobbet mye med å få PC-spillerene til å kunne respondere like raskt som når man brukte hånkontrolleren. 7794093[/snapback] Det finnes en veeelding enkel løsning: Koble Xbox-kontrollen til PC'en Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Hold deg til PC du. Konsoll spilling er ikke noe for degJeg er ikke redd for at dette kommer i bruk, MS vil sette en stopper for det 7796031[/snapback] Ånei du. Gran turismo er et knall-spill! Bilspill synes jeg bedre å spille på enn konsoll enn pc. Lenke til kommentar
This is Thomas Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Dette er latterlig. MS vil sikkert gjøre alt de kan for å stoppe dette herSkal du ha mus og tastatur, så spill på en PC Det kalles å jukse når man bruker en slik adapter 7795871[/snapback] Mildt sagt juks ja. Den testen fra IGN var gode nyheter, hvis dette skulle fungere perfekt og blitt populært ville det ødelegge live-delen for min del. Grunnen til at jeg spiller på konsoll er at jeg ikke orker den jævla musa og keyboardet, jeg holder meg derfor unna pc-spilling. Jeg syns at folk som tenker å bruke dette opplegget på 360, kan holde seg til pc'en sin og ikke ødelegge moroa for litt mer casual gamere. Det blir som en sprinter skulle dopa seg, det er juks. Den eneste grunnen til at jeg kunne sett på det her som bittelitt positivt er at man kan bruke ps2- kontrollen i Tony Hawk og slåssespill. D-paden på 360-kontrollen suger virkelig, minner meg om sånn jallagreier man så på billige etterligninger av ps2-kontrollen en gang i tia. Men når jeg tenker meg om ville jo tilogmed det vært urettferdig for andre, så NEI takk. Håper MS sørger for noe patch for å hindre det her. Lenke til kommentar
anolop Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Nei... dette var dårlige greier. Konsoll skal ikke spilles med tastatur og mus, men med håndkontroll. De som ikke greier å bli vant til det kan ta seg en bolle og tusle tilbake til PC'en sin. Håper MS kommer ut med en patch snarest som fjerner denne muligheten. 7793811[/snapback] Kunne ikke sagt meg mer enig Erlend. Det du gjør Scortech er å klage over egne ferdigheter og ønsker å skaffe deg fortrinn på konsoll ved å bruke tastatur og mus, noe som du tydelig behersker bedre. Blir jo helt absurd å klage over at folk som spiller 24/7 med håndkontroll er bedre enn deg.Ingen som nekter deg å gjøre det samme. Hadde dette vært et offisielt produkt fra MS skulle jeg stilt meg annerledes, da ville det sannsynligvis/forhåpentligvis vært balansert slik at man ikke hadde noen fordel enten man valgte det ene eller det andre, da hadde det bare gått på hva man foretrekker av mus eller kontroll.Men sånne produkter som dette er åpenbart laget for å skaffe seg et fortrinn i forhold til de som spiller med kontroller, og det er der jeg synes det blir feil. Grunnen til at jeg spiller på konsoll er fordi vi alle stiller med samme utgangspunkt og det er stort sett skills det går på, ikke hvem som har den beste musa o.l. 7795199[/snapback] Jeg kunne egentlig ikke sagt meg mer enig.. Har lest ALLE innleggene her i tråden nå, å den generelle meningen er jo at mus å keyboard skal spilles på PC, men håndkontrollere skal brukes på konsoll. Mange av de spillene som finnes på konsoll finnes jo også på PC, så da kan dere spille det der... Jeg er ikke noe flink når jeg spiller med andre, men det er greit for meg fordi jeg vet at de har det samme utstyret som meg. Dvs. det er jeg som er dårligere enn hann, ikke utstyret mitt som er dårligere enn hans!! Forøvrig er det litt latterlig hvordan folk hisser seg opp :!: Endret 25. januar 2007 av anolop Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 oooh ooooooh plutselig tenkte jeg på redningen her... Kun private games og total-ignorere folk med mus og keyboard. Friends-lista to the rescue Så slipper vi spilling med "sånne" folk Lenke til kommentar
Sund Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Skal man spille med tastatur og mus kan man kjøpe eller bruke pc'n. Blir bare tåpelig å spille på konsoll med tastatur.. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Hvis dette blir populært, så vil sikkert Microsoft prøve å lage en lik adapter som de kan selge. At en konsoll blir mer spillbar(hvis en kan bruke det utrykket) er jo bare positivt(men såklart, hvis du liker litt utfordring så kan du sikkert fortsette med håndkontrollen din ). 7795981[/snapback] Hold deg til PC du. Konsoll spilling er ikke noe for deg Jeg er ikke redd for at dette kommer i bruk, MS vil sette en stopper for det 7796031[/snapback] Sorry to burst your bubble. Men micorosft støtter jo dette mer en du kanskje skulle tro. For siden man kan snart spille spill tvers av plattformer så vil man møte problemet "mus vs kontroller" siden de som spiller halo 2 på data kan bruke mus og spille mot de som sitter med kontroller på 360en. Dette er et problem som vil i større grad påvirke onlinespilling i tiden fremover på de titlene. Å selv om de sier at du kan være veldig god med en kontroller, så vil du aldri ha hurtigheten til mus og tastatur. (baserer dette på gameplay videoer og repotasjer jeg så fra gamespot under CES) Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Ingen som kan tenkje seg å spele C&C3 med XFPS ? Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Ingen som kan tenkje seg å spele C&C3 med XFPS ? 7796638[/snapback] Synes kontroller er best på konsoll uansett hva spill. Det som er forskjellen mellom en PC og en konsoll. Liker best å ha kontrolleren i hånda. Ikke ha et tastatur på bordet, mus med musmatte. Da kan jeg like godt kjøpe en PC med GF 8800GTX og spille det på en PC Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Ingen som kan tenkje seg å spele C&C3 med XFPS ? 7796638[/snapback] Hadde denne saken hatt mulighet for å bruke alle tastene på tastaturet slik som på pc så jo, men jeg regner med at dette ikke er mulig siden xbox-kontrolleren ikke har nok knapper å mappe til? Slik spill må jeg nemlig har muligheten for unit-grouping, en gjeng med hurtigtaster etc etc. Når jeg spiller slike spill på pc bruker jeg minimum 20 taster på tastaturet pluss musa, og jeg kan ikke se hvordan de skal løse dette på xboxen. Så lenge jeg ikke har mulighet til samme brukervennligheten som på pc kommer jeg nok aldri til å spille slike spill på konsoll. Noe som egentlig er synd siden jeg elsker slike spill, menmen noe må man ofre. Finnes derimot denne muligheten på ett finurlig vis med denne XFPS-dingsen så blir det plutselig noe annet, selv om jeg ikke klarer å bli komfortabel med mus og tastatur når jeg ligger som ett slakt på sofaen og spiller box Lenke til kommentar
Blue Gene Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Nå synes jeg at dere som ikke ikke liker at noen vil ha mus og tastatur til konsoll selvsagt skal få si deres mening, men dere burde spare dere for latterligjøring og arroganse ovenfor de faktisk kunne tenke seg det. Det er en del klassisk elitisme tankegang her på forumet, som så mange andre forumer....og da snakker jeg ikke kun om dette emnet, men en del andre ting også. Men det var nå det. Selv synes jeg at et ekstra adapter til mus og tastatur høres helt greit ut, men på andre siden synes jeg at det er mest behagelig med kontroller når man likevel skal sitte foran en tv i en sofa eller stol. Derfor synes jeg at noe slikt ser mer interessant ut. Trackball teknologien er en velkjent metode for å få til bedre bevegelse på, og er noe som lett burde kunne settes inn i en kontroller uten at det trenger å koste spesielt mye eller komme i veien for andre funskjoner, samt at man fortsatt kan sitte i en stol eller sofa. Alternativet er jo en Wii-lignende kontroller, altså en liten styrer og en joystick/spak lignende enhet koblet til. Mulig at det er noe sånt microsoft etter ryktene jobber med?. Selv tror jeg at det er en alternativ kontroller med trackball de holder på med. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Nå synes jeg at dere som ikke ikke liker at noen vil ha mus og tastatur til konsoll selvsagt skal få si deres mening, men dere burde spare dere for latterligjøring og arroganse ovenfor de faktisk kunne tenke seg det. Det er en del klassisk elitisme tankegang her på forumet, som så mange andre forumer....og da snakker jeg ikke kun om dette emnet, men en del andre ting også. 7797272[/snapback] I dette tilfellet synes jeg dette er helt ok for min del... Jeg vil se på en slik XFPS-dings som juks i online spilling da det kan gi en urettmessig fordel for brukeren i forhold til motspillere som spiller slik det er ment at spillet skal spilles. Hvordan er spillene ment å bli spilt? Jo med håndkontroller. Så for min del blir det akkurat samme som cheats på PC-spill. Selvsagt skal andre få ha en annen mening, men jeg er også i min fulle rett til å ha min mening. Så oppsummert: 1. Synes jeg dette kan kalles juks? JA 2. Ser jeg ned på folk som jukser? JA 3. Er dette elitistisk? Muligens. 4. Synes jeg det er helt greit at noen kaller meg elitistisk i denne sammenhengen? Oh yes Heldigvis har microsoft gitt meg muligheten til å ikke spille med folk jeg ikke liker. Så takket være vennelisten på live så kan jeg diskriminere over en lav sko. Slik unngår jeg "fjortisser(sinnstilstanden ikke aldersbetinget)" og juksere Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Herlighet hvor latterlig er det vel ikke kalle det for juks!? Det er LIKT FOR ALLE! Enhver dust kan dra seg til butikken å kjøpe en slik, ikke verre enn noe annet? Er du ekstra lat kan du få den sendt på døra, slik at du kun må åpne ett par dører og gå 10 meter før du har den Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Herlighet hvor latterlig er det vel ikke kalle det for juks!? Det er LIKT FOR ALLE! Enhver dust kan dra seg til butikken å kjøpe en slik, ikke verre enn noe annet? Er du ekstra lat kan du få den sendt på døra, slik at du kun må åpne ett par dører og gå 10 meter før du har den 7798584[/snapback] Det er ikke et argument for kontroll som dette. Juksing i dataspill med cheas o.l. er også lettvint. Og likt for alle. Men er det rett? Nei... Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Herlighet hvor latterlig er det vel ikke kalle det for juks!? Det er LIKT FOR ALLE! Enhver dust kan dra seg til butikken å kjøpe en slik, ikke verre enn noe annet? Er du ekstra lat kan du få den sendt på døra, slik at du kun må åpne ett par dører og gå 10 meter før du har den 7798584[/snapback] Det er ikke et argument for kontroll som dette. Juksing i dataspill med cheas o.l. er også lettvint. Og likt for alle. Men er det rett? Nei... 7798604[/snapback] Greit, men da sier vi det slik, at hvis Microsoft sier at denne mus + keyboard er juks, så er vi ferdig med den saken. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Herlighet hvor latterlig er det vel ikke kalle det for juks!? Det er LIKT FOR ALLE! Enhver dust kan dra seg til butikken å kjøpe en slik, ikke verre enn noe annet? Er du ekstra lat kan du få den sendt på døra, slik at du kun må åpne ett par dører og gå 10 meter før du har den 7798584[/snapback] Alle idrettsutøvere kan kjøpe doping og bruke det? Er det ikke juks da? Selv om alle andre stiller med andre forutsetninger? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Alle idrettsutøvere kan kjøpe doping og bruke det? Er det ikke juks da? Selv om alle andre stiller med andre forutsetninger? 7798809[/snapback] Men hvem er det som bestemmer om det er juks ? De som arrangerer lekene eller han som ikke bruker og må løpe mot han som bruker dop ? Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Sannsynligvis blir det fordømt som juks av begge to. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Alle idrettsutøvere kan kjøpe doping og bruke det? Er det ikke juks da? Selv om alle andre stiller med andre forutsetninger? 7798809[/snapback] Men hvem er det som bestemmer om det er juks ? De som arrangerer lekene eller han som ikke bruker og må løpe mot han som bruker dop ? 7798869[/snapback] Forøvrig ett godt poeng, men for min del vil dette uansett være juks. Om microsoft sier dette er helt ok gjør ikke saken noe særlig bedre for min del. Har ingen tro på at microsoft kan gjøre noe med dette uansett, og jeg tviler vel egentlig på at de gidder kommentere noe som kommer fra uatoriserte forhandlere. Den dagen det kommer spill som både konsoll og pc kan spille sammen på så blir det selvsagt en annen sak. For da må spillene være laget med dette i tankene. Dagens spill er laget for håndkontrollere og derfor blir en slik tastatur/mus løsning en form for juks i min verden. At alle kan løpe og kjøpe dette gjør ikke situasjonen noe annerledes, derav min sammenlikning med doping innen idrett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå