Gå til innhold

Endelig skikkelig kontroll på 360:-)

Scortech

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fordi DERE ikke skjønner hvor mye bedre kontroll man får med mus i FPS-spill så skal liksom ikke oss andre få muligheten?

Fy faen ... dette er noe av det dummeste jeg har hørt på lenge. Jeg trodde liksom "Xbox-folka" hadde litt mer i skallen en dettte. Har lenge hatt intrykk av at xbox foretrekkes av litt mer voksne personer mens alle drittungene sitter og skriker PS3.

Må nok bare innse at jeg tok grundig feil...

Maken...  er dere av den mening at alt dere ikke liker eller foretrekker burde avskaffes?

Kanskje vi skal avskaffe Mac, rapmusikk, nokiatelefoner, sims, japsebiler, øl, årgangsvin, fransk, tysk... alt bare fordi jeg ikke foretrekker det selv??

Dere burde skamme dere ... hardt og lenge.

7793939[/snapback]

Pøff.

Noe av grunnideen med en konsoll er det at alle stiller likt. Man trenger ikke det beste grafikkortet, den beste musen, det beste keyboardet osv for å konkurrere likt med de andre. Hvis du ikke skjønner det burde du ta deg en liten time i skammekroken.

Pell deg tilbake til PC'en din hvis du ikke liker å spille med håndkontroll.

Lenke til kommentar

Nå begynner det å bli helt latterlig her...skjerp dere...

Hvis dere som ikke liker dette så la være å skrive noe innlegg bare for å syte..

Dere høres helt latterlig ut og det er nokså barnslig sånn som dere holder på..

Hvis dere vil spille konsoll spill med kontrollere så er det ingen som stopper dere.

Om folk gjerne vil skaffe seg en sånn boks sånn som dette for å kunne få bedre presisjon og mer og bedre spill opplevelse så må de få lov til det..

Jeg personlig har aldri likt fps på konsoller pga av akkurat det med mangel på presisjon i spillet og det går for min del ut over spill og spill gleden...Jeg for min del sitter pris på det og kunne få mer opplevelse i presisjonen med fps spill i single player delen mer selvsagt så blir online opplevelsen også en del positiv..

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Om folk gjerne vil skaffe seg en sånn boks sånn som dette for å kunne få bedre presisjon og mer og bedre spill opplevelse så må de få lov til det..

7794012[/snapback]

Hmm la meg se... Nei.

7794025[/snapback]

Så kryp under dynen din å grin da.ikke gjør det her..

Eller si det til mamma..herregud for noen mammadalter :nei:

If you don't like it...walk away...so walk away..

tssh

Enig med deg oysfaerg..folk går helt av sporet..

Greit nok at enkelte ikke liker det men de trenger ikke å sytespamme hele tråden for det..

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Hvis dere vil spille konsoll spill med kontrollere så er det ingen som stopper dere.

7794012[/snapback]

Si meg, synes du dette er veldig fair? Jeg synes ikke at noen kan sitte å prikke inn headshot etter headshot, mens de som spiller med kontroll da nesten ikek får sjansen er akkurat.. JA man kan skaffe seg den boksen, men det er faktisk ikke alle som vil det som du ser i tråden her. Derimot, hvis det blir forskjellige servere, der tastaturfolkene holder seg for seg, og kontroll for seg så er det greit for meg.. Men det krever jo også at utvikler må patche spillet for å legge inn en slik funksjon.

Lenke til kommentar

7794012[/snapback]

Si meg, synes du dette er veldig fair? Jeg synes ikke at noen kan sitte å prikke inn headshot etter headshot, mens de som spiller med kontroll da nesten ikek får sjansen er akkurat.. JA man kan skaffe seg den boksen, men det er faktisk ikke alle som vil det som du ser i tråden her. Derimot, hvis det blir forskjellige servere, der tastaturfolkene holder seg for seg, og kontroll for seg så er det greit for meg.. Men det krever jo også at utvikler må patche spillet for å legge inn en slik funksjon.

7794064[/snapback]

Jeg personlig er ikke veldig god i fps med kontrollen og folk som ikke gjør noe annet enn å spille fps på konsollen 24/7 skyte deg i skallen før du engang for sjans til å bevege siktet ditt..er det rettferdig da..nei det er det ikke...

Er akkurat som at folk som spiller bilspill også det..noen med keyboard og noen med ratt og tilbehør..er faktisk stor forskjell der også..

Der er også en stor forskjell fra en mus til 50kr og en skikkelig gaming mus som f.eks spillere bruker til fps..er det noe rettferdig da? nei tror ikke det..men sånn er det bare...Har du selv prøvd mange forskjellige mus i mange forskjellige pris klasser så merker du selv forskjelligen på musen og presisjonen på de forskjellige musene...Need I say more?? I don't think so...

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

7794012[/snapback]

7794064[/snapback]

Jeg personlig er ikke veldig god i fps med kontrollen og folk som ikke gjør noe annet enn å spille fps på konsollen 24/7 skyte deg i skallen før du engang for sjans til å bevege siktet ditt..er det rettferdig da..nei det er det ikke...

7794077[/snapback]

Jo det er det, for alle stiller hvertfall på like vilkår med like bra utstyr. :)

Edit: Enten så får du også begynne å spille 24/7 eller finne noen på ditt eget nivå å spille sammen med.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar
Jeg finner ikke linken til den reviewen jeg leste av XFPS første gangen, men der hadde de prøvd XFPS vs. håndkontroll, og håndkontrollen vant faktisk. Dette er selvfølgelig individuelt.

7793952[/snapback]

Du er faktisk inne å noe der. Nå snart kommer Shadowrun til 360 og PC (Vista), og her vil PC -og 360 spillere kunne spille sammen og mot hverandre.

Jeg hørte et intervjue med utviklerene bak spillet, og de hadde faktisk problemer med å balansere tastaturs/mus og håndkontrollen. Det viste seg at håndkontrollen var overlegen og at de jobbet mye med å få PC-spillerene til å kunne respondere like raskt som når man brukte hånkontrolleren.

Lenke til kommentar

Eg synes forøvrig at XFPS er ein god idè.

Men må òg seie meg enig i dei som meiner at folk som spelar konsoll skal stille likt.

Bruksområdet eg kunne tenkt meg å hatt XFPS til, må såfall være til C&C3. Og eg vurderar faktisk gå til innkjøp av denne saken berre for å spele C&C3 på konsollen. Sjølvsagt kun om det fungerar betre enn LOTR greiene, som sleit noko grasalt på 360.

Lenke til kommentar

7794012[/snapback]

7794064[/snapback]

7794077[/snapback]

Jo det er det, for alle stiller hvertfall på like vilkår med like bra utstyr. :)

Edit: Enten så får du også begynne å spille 24/7 eller finne noen på ditt eget nivå å spille sammen med.

7794080[/snapback]

Kunne ikke sagt meg mer enig Erlend. Det du gjør Scortech er å klage over egne ferdigheter og ønsker å skaffe deg fortrinn på konsoll ved å bruke tastatur og mus, noe som du tydelig behersker bedre.

Blir jo helt absurd å klage over at folk som spiller 24/7 med håndkontroll er bedre enn deg.Ingen som nekter deg å gjøre det samme.

Hadde dette vært et offisielt produkt fra MS skulle jeg stilt meg annerledes, da ville det sannsynligvis/forhåpentligvis vært balansert slik at man ikke hadde noen fordel enten man valgte det ene eller det andre, da hadde det bare gått på hva man foretrekker av mus eller kontroll.Men sånne produkter som dette er åpenbart laget for å skaffe seg et fortrinn i forhold til de som spiller med kontroller, og det er der jeg synes det blir feil.

Grunnen til at jeg spiller på konsoll er fordi vi alle stiller med samme utgangspunkt og det er stort sett skills det går på, ikke hvem som har den beste musa o.l.

Lenke til kommentar

Det er jo egentlig Microsoft som nå indirekte har skylden i at det er mulig for folk å jukse i onlinespill ved å bruke denne adapteren kombinert med mus/tastatur, siden det er Microsoft sin mus/tastatur-boikott (i forbindelse med spilling på Xbox 360) som har sørget for at det har oppstått en etterspørsel etter nettopp slike adaptere.

Med mindre Microsoft eller spillutviklerne klarer å finne ut hvilke spillere som sitter og bruker en slik adapter for deretter å sørge for at de aktuelle spillene hos disse brukerne ikke fungerer så lenge adapteren er koblet til (i så lenge spillet benyttes online), vil det nå forekomme at folk med mus/tastatur joiner spillservere hvor de andre spillerne bruker gamepad og teoretisk sett ha en klar fordel - og dermed ødelegge spillet for de andre på serveren.

Hadde Microsoft (og spillutviklerne) støttet mus/tastatur på Xbox 360 i utgangspunktet, ville trolig ingen ha laget en slik adapter, og vi ville ikke hatt dette problemet i det hele tatt siden man da hadde kunnet skille gamepad-brukere og mus/tastatur-brukere fra hverandre på en enkel og ryddig måte (egne servere for hver av gruppene).

Personlig synes jeg det bør være mulig å bruke mus/tastatur på konsoll, evt kunne man støttet kontrollere av denne typen som et alternativ til tradisjonelle gamepads. First person shooters bør ikke styres med tommelstikker i min bok - ikke så lenge det etter min mening finnes langt bedre alternativer. ;)

edit: Mer info om den alternative håndkontrolleren her:

http://www.trackballer.com/

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Hiver meg på klagekoret her jeg og ber en stille bønn om at slikt utstyr aldri blir populært eller rett og slett ikke fungerer optimalt.

Som mange har nevnt tidligere så er en meget stor del av konsoll-sjarmen at alle har likt utgangspunkt. Og ikke slik som på pc at den med best mus, tastatur, cpu, gpu etc etc etc har bedre utgangspunkt enn de andre..

Det er da vitterlig mye morsommere å bli drept av en annen spiller pga at han er god enn det faktum at han har bedre utstyr enn deg..

Jeg kan i hvert fall si med sikkerhet at det er liten sjanse for at jeg fortsetter med live-spilling hvis slikt utstyr blir populært.

Lenke til kommentar

Enig med formann!

For oss som ikke vil bruke mange penger på ny og dyr hardware for å spille det nye SOF2 kan kjøpe oss en Xbox360 + SOF2 Xbox edition© sammen med den adapteren.

Jeg har rett og slett ikke skjønt hvordan folk klarer å spille FPS-spill med en håndkontroll men de får det til allikevel.

Denne kontrollen vil sikkert gjøre Xbox360 og andres konsoller som har FPS-spill enda mer populært.

Kommer det er fungerende løsning til disse konsollene har jeg nesten litt lyst til å invistere i en PS3 eller en Xbox360.

Dette er latterlig. MS vil sikkert gjøre alt de kan for å stoppe dette her

Skal du ha mus og tastatur, så spill på en PC

Det kalles å jukse når man bruker en slik adapter

7795871[/snapback]

Hvis dette blir populært, så vil sikkert Microsoft prøve å lage en lik adapter som de kan selge.

At en konsoll blir mer spillbar(hvis en kan bruke det utrykket) er jo bare positivt(men såklart, hvis du liker litt utfordring så kan du sikkert fortsette med håndkontrollen din ;) ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...