Trillium Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Ber om unnskyldning for isted SirHartge. Som sagt har jeg fått et virus på maskinen og den vil nå ikke starte opp igjen. Har gått inn i DOS og slettet partisjonen og prøvd å lage en ny, men når den er ferdig å lage den nye partisjonen kommer følgende fryktinngytende melding opp: "Warning Bootsector Virus". Hvordan blir jeg kvitt dette viruset. Please help! Lenke til kommentar
Espen F Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 dette var IKKE et bedre topic.. ta han hartge! ta han! Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 tips, "jeg har fått boot-sector virus, hvordan fjerner jeg dette?" :wink: Lenke til kommentar
Trillium Skrevet 29. november 2002 Forfatter Del Skrevet 29. november 2002 Takk for tipset Jannis. Jeg har fått et bootsector virus,hvordan skal jeg fjerne dette. Kan ikke dere være så snill å hjelpe meg? Forumet er liksom til for at folk skal hjelpe hverandre. Lenke til kommentar
eiga Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Vet ikke helt sikkert, men ett tips er denne: fdisk /mbr komandoen skal lage en ny bootrecord(og fjerne alt annet som finnes på bootsector). Regner med at dette vil fjerne problemet for deg. PS! Boot med en floppy på maskinen som har virus. Lenke til kommentar
Kong_Tom Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Hei. Her kommer jeg med ett skudd i mørket. prøv å kjør kommandoen fdisk /mbr fra dos. Vet ikke om dette funker da jeg ikke har vært borti det selv, men mener å ha lest dette ett eller annet sted. edit: to personer kan da vel ikke ta feil... :smile: [ Denne Melding var redigert av: Kong_Tom på 2002-11-29 21:38 ] Lenke til kommentar
Trillium Skrevet 29. november 2002 Forfatter Del Skrevet 29. november 2002 Takker for hjelpen folkens, men det gikk ikke. Når jeg skriver inn kommandoen får jeg opp følgende melding: "Bootsector Write! Virus: continue (yes/no)". Andre forslag mottas med takk. [ Denne Melding var redigert av: Trillium på 2002-11-29 21:44 ] Lenke til kommentar
Kong_Tom Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 har du prøvd continue da? Lenke til kommentar
eiga Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Om du mener at du ikke kommer videre på continue, må du inn i BIOS og disable virus-warning/protect(på bootsektor) eller en funksjon i den retningen. Denne funksjonen skal hindre deg i å skrive noe som helst til bootsektoren dersom den er enablet(noe den ikke skal være i ett standard oppsett). Funksjonen kan gi deg problemer(i den rettningen du beskriver) ved innstallasjon av OS og partisjonering. Kan hende at dette er problemet ditt, og at du ikke har noen bootsector-virus(Du fortalte ikke hvordan systemet gikk ned, så jeg gjør en antagelse). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå