Gå til innhold

Tips til hva min server kan gjøre for noe...

Anbefalte innlegg

Jeg har en server gående som noen timer i døgne blir brukt til backup av alle maskiner i nettverket, og maskina hjemme til mamma.

Den er også smb server som jeg deler ut filmer, musikk osv til alle maskiner i nettverket med... men dette er kun små deler av dagen.. resten av dagen står maskinen å ser i veggen :p

Jeg kjører også ftp slik at jeg får tilgang til å redigere hjemmesiden min som jeg kjører på ren apache innstalasjon...

Der ligger også alt av avtarer o.l jeg bruker :)

Noen som har noe forslag hva mere jeg kan bruke den til?

Evt kan tjene penger også :)

Har foresten 6000/6000 i linje

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du kan hoste game server, men det forutser at du ikke bruker linja til torrent eller p2p eller annet som gjør at linja går veldig sakte.

7794185[/snapback]

jeg har slutta og bruke torrent og p2p for det meste, kunn til småting her og der...

Har vurdert og sette opp noe ja...

Soldat server kjørte jeg på min pentium 2 serveren min, det ble en sukkse :)

Så kjører jeg faktisk en openTTD til meg og noen kompiser, men blir ikke så mye brukt

Han lengre opp foreslår ventrilo server, jeg bruker dessvere ikke dette crapy programmet... jeg bruker skype :love:

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Jeg har en server gående som noen timer i døgne blir brukt til backup av alle maskiner i nettverket, og maskina hjemme til mamma.

Den er også smb server som jeg deler ut filmer, musikk osv til alle maskiner i nettverket med... men dette er kun små deler av dagen.. resten av dagen står maskinen å ser i veggen :p

Jeg kjører også ftp slik at jeg får tilgang til å redigere hjemmesiden min som jeg kjører på ren apache innstalasjon...

Der ligger også alt av avtarer o.l jeg bruker :)

Noen som har noe forslag hva mere jeg kan bruke den til?

Evt kan tjene penger også :)

Har foresten 6000/6000 i linje

7793465[/snapback]

Om du tjener penger på linja di får du fort problemer med internettleverandøren din. Du må som regel ha bedriftslinje om du skal tjene penger på den.

Det du kan gjøre er å tilby venner og kjente å ha hjemmesideplass på serveren din.

Lenke til kommentar
Han lengre opp foreslår ventrilo server, jeg bruker dessvere ikke dette crapy programmet... jeg bruker skype  :love:

7795803[/snapback]

:rofl:

Spørs jo helt på hva det skal brukes til. Korte samtaler passer Skype helt fint.

Men skal du ha flere enn p2p (person 2 person ^^) så er Ventrilo den beste løsningen.

Kan ha mange innpå en server uten noe tregt skype som skal koble seg til alle sammen. Lyden på Ventrilo er yppelig ved bruk av høyeste GSM codec.

Lenke til kommentar
PS: Mediaportal kan kjøre i server -> klient modus.

Alt media ligger på serverern - og ikke minst: opptak (og TV-titting) via TV-kort gjøres der (men styres via klientene).

7795995[/snapback]

Hater mediaportalen, den er krøllete og håpløs, spesielt msn plugin, snakker bare med random person uansett hvem jeg velger :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...