Edstro Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Hei. Jeg lurer på om det er enklere og komme inn på studiespes. en yrkesfalige linjer? Hva gjennomsnitt pleier det og kreve på studiespes.? Jeg har hørt ifra folk at det er møye enklere å komme inn på studiespes. en yrkesfaglig. Hva mener dere? Endret 24. januar 2007 av eddielie30 Lenke til kommentar
snarius Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Såvidt eg veit er det akkurat omvendt, altså at det er lettast å kome innpå yrkesfag. Her omkring trur eg du kan kome innpå det meste med eit snitt på rundt 4. Men det er jo ulikt frå skule til skule, avhengig av søkartal og antal plassar. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Trodde det var omvendt jeg; at alle de utagerende elevene med 2'er i snitt havnet på mekanisk og byggfag Noen yrkesfaglige linjer som Media, Formgiving o.l. har et relativt høyt snitt. Allmennfag har ikke et spesiellt høyt snitt, men det varierer veldig etter skole. Vet om skoler som har 4,5 og skoler som har 2,5. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 I årene som kommer vil det bli satset for å få folk til å gå studiespesialisering, så ja. Det kommer til å bli lettere etterhvert. Veit ikke hvordan det ligger ann nå. Varrierer fra plass til plass. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Det er så og si garantert plass på allmenn (studiespesialisering). Allmenn har mye større kapasitet enn yrkesfaglige linjer. Endret 25. januar 2007 av member-101642 Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Det er så og si garantert plass på allmenn (studiespesialisering). Allmenn har mye større kapasitet enn yrkesfaglige linjer. 7796038[/snapback] Men også my høyere søknad Så ikke nødvendigvis. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Nja, kommer an på hvor du bor. De siste årene har man sett en trend der stadig færre søker allmennfag. Det gjør at de som søker allmenn kommer inn så og si uansett snitt. Snakker om mitt hjemsted nå Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Nja, kommer an på hvor du bor. De siste årene har man sett en trend der stadig færre søker allmennfag. Det gjør at de som søker allmenn kommer inn så og si uansett snitt. Snakker om mitt hjemsted nå 7799378[/snapback] Haha, kilder for dette ? Trenden er det stikk motsatte. Men okei. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 (endret) Det er det jeg også har hørt. Kan ikke bevise det, men her må man iallfall ha over 4 i snitt for å komme inn. På yrkesfag kommer man inn bare man har noe over 2 i snitt. Redigert: Det må da ødelegge hele allmennlinja hvis hvem som helst kommer inn. Endret 26. januar 2007 av Redline Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Nja, kommer an på hvor du bor. De siste årene har man sett en trend der stadig færre søker allmennfag. Det gjør at de som søker allmenn kommer inn så og si uansett snitt. Snakker om mitt hjemsted nå 7799378[/snapback] Haha, kilder for dette ? Trenden er det stikk motsatte. Men okei. 7800895[/snapback] Som sagt, snakker om mitt hjemsted. I fjor var det så få søkere på allmenn at de kunne ha dobbelt opp med elever på media/musikk. Har ikke kilder å referere til. Lenke til kommentar
@ir Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Vel, her i Oslo er det både og. Noen allmennfagelige skoler har veldig lavt snitt, mens andre har veldig høyt. I de yrkesfagelige er det som regel lavt sånn over alt - medier og komunikasjon er det litt høyere på bare. Men det er som regel flere plasser i studiespessialisering, mens det er mindre i de yrkesfagelige. Lenke til kommentar
88lollipop Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Som sakt: Snittet varierer etter hvor mange søkere det er og hvordan snitt de har. Mange velger jo mekaniskefag siden man ikke trenger så høyt snitt der, men samtidig er det mange som slutter der også. De aller fleste søker vel på vk1 kjøretøy. I fjor var snittet nesten 5 på min skole. I år var det mange søkere på almenn påbygging, og det er mange som ikke kom inn der. Så det varierer jo litt ettersom hva alle andre søker. Det beste er jo da likevell å prøve å jobbe seg til gode karakterer, slik at man kommer inn der man ønsker, istedet for å søke etter hvilke karakterer man har. Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Her hvor jeg bor så er man nesten garantert plass på Allmenn, ihvertfall det året jeg søkte. Og byggfag og lignende er retninger man ikke trenger så gode karakterer for å komme inn på. Mens de linjene som man trenger høyest karakterer for å komme inn på her hvor jeg bor er Idrettslinja og Media, som jeg vet om. Endret 28. januar 2007 av 3raz3r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå