Gå til innhold

Windows Vista Ultimate - det beste for gamere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når det gjelder spill, tipper jeg på at alle versjonene av Vista vil funke helt likt. Det er akkurat det at det ene har noe det andre ikke har, så du må bare se på hva du trenger av de tingene forskjellige versjoner av Vista kan tilby. Jeg vet ikke helt hva de forskjellige versjoner inneholder.

7793354[/snapback]

Med andre ord, du kom med et innlegg som ikke inneholdt noe hjelp i det hele tatt. At du tipper og tror hjelper meg fint lite, i og med at jeg trenger et konkret svar. Og nei, spilling på Vista kan nemlig ikke kjøres like bra på alle versjoner, lykke til med hardcore gaming på Vista Basic sier jeg bare. Jeg tar jo ikke ting utta lufta og sier dem, derfor nevner jeg bare Ultimate og Home Premium her.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke skal gå å spille på Basic. Den har DX10, er det eneste du trenger for å spille. SÅ det er bare å velge ut ifra tilbehøret du trenger. Nede er en artikkel "Gaming with wiindows Vista" fra microsoft som forteller om hva Microsoft mener er de forskjelige versoner av Vista skapt til (på engelsk).

http://www.microsoft.com/windowsvista/community/gaming.mspx

og linken til hva de forskjellige versjonene inneholder av tilbehør

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Vista...ons_and_pricing

Endret av prostoman
Lenke til kommentar

Det e anbefalt Vista Ultimate til spel, huska ikkje heilt kor eg leste det.

Eg holder på med det meste innefor data en god del speling og so eg skal ha Vista Ultimate.

Sitat i frå microsoft om Vista : "Windows Vista Ultimate edition, in fact, will be targeted at multimedia enthusiasts, PC power users, and gamers" so eg vill tipp at den vesjoen egnar seg best.

Håper du fekk svar på det du lurte på.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er jo ikke hva Vista inneholder i de forskjellige utgavene, men hva har du av hardware? Har du støtte for DX10 på skjermkortet? Har du en to-kjerne cpu?

Er svaret ja på begge, kjør Vista Ultimate. Da vil du få en forbedring på ytelser kontra XP.

Er svaret nei, bruk heller XP.

Lenke til kommentar
Alt inneholder like mye DRM  :no:

7797765[/snapback]

Hva i alle dager har det med saken å gjøre? Så lenge man ikke piratkopierer og laster ned ulovlig er det ikke noe problem, mer tungvint eneste.

Og det er vel ingen ekte "gamere" her inne som piratkopierer er det vel?

Lenke til kommentar

ArizarD: Du kan se her for en liste over forskjeller mellom de forskjellige utgavene av Vista. Så vidt jeg kan se så finnes det ingen grunn til å velge Ultimate over Home Basic hvis det eneste kriteriet er å spille PC-spill. Ytelsen, kompatibilitet og muligheter skal være lik på alle de ordinære Vista-versjonene. Home Premium og Business er nok de 2 mest priseffektive versjonene å velge.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Alt inneholder like mye DRM  :no:

7797765[/snapback]

Hva i alle dager har det med saken å gjøre? Så lenge man ikke piratkopierer og laster ned ulovlig er det ikke noe problem, mer tungvint eneste.

Og det er vel ingen ekte "gamere" her inne som piratkopierer er det vel?

7798793[/snapback]

En smule teit bump, men angående DRM i vista, hvordan funker den inn på spill egentlig? Ser den forskjell på orginale og piratkopierte spill? Trudde DRM hadde noe me musikk å gjøre.. Og forresten, er det ellers nå begrensinger i vista med tanke på DRM og nye filmformater`?

Endret av Rugboy
Lenke til kommentar
En smule teit bump, men angående DRM i vista, hvordan funker den inn på spill egentlig? Ser den forskjell på orginale og piratkopierte spill? Trudde DRM hadde noe me musikk å gjøre.. Og forresten, er det ellers nå begrensinger i vista med tanke på DRM og nye filmformater`?

9155049[/snapback]

Vel, jeg har brukt Vista i litt over et halvt år nå, og jeg har ikke merket en dritt DRM.

Nå driver ikke jeg å baller med DRM infiserte filer heller da.

Jaok, men hva slaks programmer, spill, filmer og musikk er DRM beskyttet? Er f.eks ny filformater angående filmer DRM beskyttet? Og hva me spill? :)

9162691[/snapback]

DRM gjelder bare for film og musikk. Til spill og programmer er det helt andre metoder som benyttes for å hindre piratkopiering.

HD DVD og Blu-ray er beskyttet, du kan bare spille av de filmene gjennom PCen hvis du har en skjerm som er koblet til via HDMI eller DVI over HDCP. Hvis du kobler til over DVI gjennom HDCP må skjermen støtte HDCP.

Musikk du kjøper på nettet er sannsynligvis DRM beskyttet. Heldigvis går flere og flere netthandler bort fra dette systemet nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...