grkn Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Hei, Har fjernet det meste av støyen fra pc'n min, og fannt ut at det kom en mystisk høyfrekvent knitre lyd nær bunnen av hovedkortet under skjermkortet (som har en vifte som ikke er koblet til for tiden, ribba blir sykt varm). Hva kan dette være ? PC-speaker ? Det hele er ganske sært. Lenke til kommentar
hce Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Quote: grkn skrev (2002-11-29 20:47):Hei,Har fjernet det meste av støyen fra pc'n min, og fannt ut at det kom en mystisk høyfrekvent knitre lyd nær bunnen av hovedkortet under skjermkortet (som har en vifte som ikke er koblet til for tiden, ribba blir sykt varm).Hva kan dette være ?PC-speaker ?Det hele er ganske sært. Hvis du har en sort sylinder som stikker opp fra hovedkortet, ca 1 cm i diameter og 1,5cm høy, er dette en "onboard" pcspeaker, kan være noe strålingsstøy som fanges opp i denne og spraker litt. Burde ikke være mulig å høre hvis du har døra igjen. Lenke til kommentar
grkn Skrevet 30. november 2002 Forfatter Del Skrevet 30. november 2002 Tror ikke jeg har det (A7V333), det høres egentlig ikke ut som at lyden kommer fra pc-speakeren, men heller noe nært bunnen av hovedkortet. Knitre lyd. Høres ikke så godt når døren er lukket Lenke til kommentar
Dings Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Jeg har samme hovedkort, men hører ingenting på mitt.. Det du forteller om minner nesten om en feil.. Lykke til med feilsøkingen! Mvh. Dings Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Jeg husker godt høyfrekvente lyder fra et Voodoo3 3000 jeg hadde i en maskin. Det var faktisk selve kortet som laget lyd (vel, en komponent på kortet da). jeg kjørte også Simmtester (DocMemory) test på en rambrikke jeg visste var ødelagt. Da kom det høyfrekvente lyder samtidig med at programmet rapporterte "not passed" på enkelte tester. Vet ikke om programmet har innebygd funksjon for lyd ved feil, men det bråkte hvertfall. Dette sier meg at noen komponenter kan være ødelagt, og dermed lage lyd... Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Du har ikke et integrert nettverkskort på hovedkortet? Hadde 2 stk. 3Com 905B nettverkskort før, og man kunne høre en høyfrekvent lyd når man øverførte større mengder med data. Har også en bærbar PC med mini-pci kort fra samme leverandør hvor det samme skjer. Lenke til kommentar
grkn Skrevet 2. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2002 Det sitter et normalt 10/100 nettverkskort rett ved der støyen er værst. Skal forske litt på det i dag, så får vi se hva jeg finner ut.... Lenke til kommentar
grkn Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 Har nå forsket litt og funnet ut at det er min WD80GB som lager "knitre" lyden, den bråker faktisk like mye som prosessor vifta mi. Hvordan fikse dette billigst mulig ? en ting til Termalcake 80mm vifta mi har en viss dur selv på lavest turtall, hvordan fikse ? Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 du kan sette inn en sånn no vibbes fra microplex (koster 240kr) prøv å sett noen gummipakninger på festene til vifta evemtuelt en gummistrikk dette funka hos meg Lenke til kommentar
grkn Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 Ok, I will try what is in my power. Power is good. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Er det nødvendig med en vifte til NOVibes? Hvor festes/legges denne og hvor god bør den være? Holder den med en 12 db fra Papst? En trenger vel ikke noe annet for å feste novibes enn det som følger med huh? Lenke til kommentar
grkn Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 No-vibes er ikke løsningen..... De flesete 7200rpm IDE disker (med unntak av Seagates) bråker, og det er da ikke vibrasjons støy utover i kabinettet. Skal du lage en ca støyfri pc må du kjøpe en SilentDrive fra microplex. da blir det stille. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå