Gå til innhold

Er du redd for ugla ?

Neppe

Anbefalte innlegg

Jeg kom over en artikkel på verdens gang om ugler. De skulle vist ta livet av en uskyldig liten sprade.

Så kom jeg til å tenke på at jeg har jo aldri sett en ugle, forutem om en burugle. Så jeg tok noen søk på google, å alle her er de bildene jeg fant av ugla

ugle.jpg

ugle.jpg

ugle-stor.JPG

Ugle.jpg

ugle-mini.JPG

ugle_2102.jpg

Dette var noen av de få bildene jeg fant av ugla.

Så lurer jeg.

1. Er de ekstremt glad i kamera ?

2. Har de lyst til å ta livet av fotografen ?

De ser jo skikkelig morderisk ut.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kom over en artikkel på verdens gang om ugler. De skulle vist ta livet av en uskyldig liten sprade.

Så lurer jeg.

1. Er de ekstremt glad i kamera ?

Igrunnen ikke. Derimot har de en svært god hørsel, så de følger med alle lyder rundt dem, også fra fotografer som prøver å være stille.
2. Har de lyst til å ta livet av fotografen ?

De ser jo skikkelig morderisk ut.

7793330[/snapback]

Det som er litt spesielt med ugler er at de ikke beveger øynene i hodet, så de ser alltid rett frem. For å følge med noe, må de snu hele hodet, og det gjør at de ser ut til å stirre rett inn i kamera, hvilket de igrunnen også gjør.

En annen snodig ting er at om du går rundt en ugle som står stille, men følger deg med blikket, så ser det ut til at du kan gå rundt den mange ganger uten å miste blikket. Grunnen er at den dreier hodet så raskt tilbake rundt til andre siden at du ikke ser det, men istedet får følelsen av at hodet sitter på et universalledd.

Lenke til kommentar

Vi har en kattugle som pleier å komme å sitte rett utenfor huset vårt på denne tiden hvert år. Enten sitter den på en liten stolpe 2 meter utenfor huset, eller så sitter den på en trerot som ligger på et bord rett utenfor et vindu. Er litt rart å se en ugle rett utenfor vinduet.

Lenke til kommentar
Vi har en kattugle som pleier å komme å sitte rett utenfor huset vårt på denne tiden hvert år. Enten sitter den på en liten stolpe 2 meter utenfor huset, eller så sitter den på en trerot som ligger på et bord rett utenfor et vindu. Er litt rart å se en ugle rett utenfor vinduet.

7799823[/snapback]

folket krever bilde

Lenke til kommentar

Hahah, noen av de var jo litt psyko da. :) Spesielt den tredje som ble påpekt tidligere. Fant den ikke jeg heller først, og plutselig spretter det trynet opp på skjermen. I tillegg var den siste, tja, rar. :) Røde øyne er ikke noe du ser på ei ugle til vanlig iallefall, så mye skumlere ut da.

Lenke til kommentar
det som er skummelt med ugler er at dersom dei føler seg trua, går dei etter augene på 

''angriperen'' veit om nokon som nesten mista eitt av auga, han måtte på sjukehus...

7822193[/snapback]

Ser nesten ut som om de føler seg truet i det morderiske blikket deres.

Lenke til kommentar
det som er skummelt med ugler er at dersom dei føler seg trua, går dei etter augene på 

''angriperen'' veit om nokon som nesten mista eitt av auga, han måtte på sjukehus...

7822193[/snapback]

Sier du her at en ugle angrep et menneske? Fordi det finner jeg noe så helt utrolig vanskelig å tro. Det eneste jeg kan se for meg av en fjern fjern mulighet er at han klatret opp i reiret og spilte basket med eggene ...

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar

7822193[/snapback]

Sier du her at en ugle angrep et menneske? Fordi det finner jeg noe så helt utrolig vanskelig å tro. Det eneste jeg kan se for meg av en fjern fjern mulighet er at han klatret opp i reiret og spilte basket med eggene ...

7835722[/snapback]

nei, han hadde satt opp ei uglekasse, på slutten av året trudde han den var tom so han skulle ta den ned, gikk ikkje so bra...

ugla angrep selvsagt fordi den følte seg trua, og einaste utveg var ut holet på kassa...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...