Neppe Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Jeg kom over en artikkel på verdens gang om ugler. De skulle vist ta livet av en uskyldig liten sprade. Så kom jeg til å tenke på at jeg har jo aldri sett en ugle, forutem om en burugle. Så jeg tok noen søk på google, å alle her er de bildene jeg fant av ugla Dette var noen av de få bildene jeg fant av ugla. Så lurer jeg. 1. Er de ekstremt glad i kamera ? 2. Har de lyst til å ta livet av fotografen ? De ser jo skikkelig morderisk ut. Endret 24. januar 2007 av Neppe Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 For ikke å snakke om blikket til avartaren din Jeg synes de ser trygge og koselige ut, men samtidig litt strenge og kloke. Ironisk nok skal visstnok ugler være en av de dummeste fugleartene. Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 De er ganske glad i mus osv, mener jeg å ha hørt. Kameramen, derimot... livsretten deres Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 3ern var helt jævlig skummel, spesielt når jeg ikke fant den først Lenke til kommentar
Sindrelol Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Skal se opp for ugler neste gang jeg går i skogen :!: Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 De er ganske glad i mus osv.. 7794015[/snapback] Do you blame them? Neida, ugler er kule de. Før bodde det en uglefamilie baki skogen hos meg, så alle ugleungene satt i hagen min og sånn. De ser ufattelig dumme ut. Synd og skam at jeg ikke fikk tatt bilde av de. Dessuten er jeg fan av Year of the Owl. O'RLY?! Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Jeg kom over en artikkel på verdens gang om ugler. De skulle vist ta livet av en uskyldig liten sprade. Så lurer jeg. 1. Er de ekstremt glad i kamera ? Igrunnen ikke. Derimot har de en svært god hørsel, så de følger med alle lyder rundt dem, også fra fotografer som prøver å være stille.2. Har de lyst til å ta livet av fotografen ? De ser jo skikkelig morderisk ut. 7793330[/snapback] Det som er litt spesielt med ugler er at de ikke beveger øynene i hodet, så de ser alltid rett frem. For å følge med noe, må de snu hele hodet, og det gjør at de ser ut til å stirre rett inn i kamera, hvilket de igrunnen også gjør. En annen snodig ting er at om du går rundt en ugle som står stille, men følger deg med blikket, så ser det ut til at du kan gå rundt den mange ganger uten å miste blikket. Grunnen er at den dreier hodet så raskt tilbake rundt til andre siden at du ikke ser det, men istedet får følelsen av at hodet sitter på et universalledd. Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Neppe. Og fjorten tegn som jeg ikke får brukt på noen bedre måte. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Redd for ugler? Etter å ha sett denne koslige gubben? Aldri. Lenke til kommentar
abrj Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Vi har en kattugle som pleier å komme å sitte rett utenfor huset vårt på denne tiden hvert år. Enten sitter den på en liten stolpe 2 meter utenfor huset, eller så sitter den på en trerot som ligger på et bord rett utenfor et vindu. Er litt rart å se en ugle rett utenfor vinduet. Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Vi har en kattugle som pleier å komme å sitte rett utenfor huset vårt på denne tiden hvert år. Enten sitter den på en liten stolpe 2 meter utenfor huset, eller så sitter den på en trerot som ligger på et bord rett utenfor et vindu. Er litt rart å se en ugle rett utenfor vinduet. 7799823[/snapback] folket krever bilde Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 3ern var helt jævlig skummel, spesielt når jeg ikke fant den først 7794059[/snapback] Ahh samme, fikk litt sjokk, så startet jeg å le manisk :| Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 De skremmer livskiten utav meg. Spesielt koko-greiene. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Hahah, noen av de var jo litt psyko da. Spesielt den tredje som ble påpekt tidligere. Fant den ikke jeg heller først, og plutselig spretter det trynet opp på skjermen. I tillegg var den siste, tja, rar. Røde øyne er ikke noe du ser på ei ugle til vanlig iallefall, så mye skumlere ut da. Lenke til kommentar
Howitz Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) Den tredje ugla kommer til å ødelegge nattesøvnen min men synes nærbilder av edderkopper er mye værre. 8 tomme øyne som stirrer mot meg! Endret 27. januar 2007 av Howitz Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 det som er skummelt med ugler er at dersom dei føler seg trua, går dei etter augene på ''angriperen'' veit om nokon som nesten mista eitt av auga, han måtte på sjukehus... Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 det som er skummelt med ugler er at dersom dei føler seg trua, går dei etter augene på ''angriperen'' veit om nokon som nesten mista eitt av auga, han måtte på sjukehus... 7822193[/snapback] Ser nesten ut som om de føler seg truet i det morderiske blikket deres. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) det som er skummelt med ugler er at dersom dei føler seg trua, går dei etter augene på ''angriperen'' veit om nokon som nesten mista eitt av auga, han måtte på sjukehus... 7822193[/snapback] Sier du her at en ugle angrep et menneske? Fordi det finner jeg noe så helt utrolig vanskelig å tro. Det eneste jeg kan se for meg av en fjern fjern mulighet er at han klatret opp i reiret og spilte basket med eggene ... Endret 30. januar 2007 av Stikk-kont@kten Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 det som er skummelt med ugler er at dersom dei føler seg trua, går dei etter augene på ''angriperen'' veit om nokon som nesten mista eitt av auga, han måtte på sjukehus... 7822193[/snapback] Sier du her at en ugle angrep et menneske? Fordi det finner jeg noe så helt utrolig vanskelig å tro. Det eneste jeg kan se for meg av en fjern fjern mulighet er at han klatret opp i reiret og spilte basket med eggene ... 7835722[/snapback] nei, han hadde satt opp ei uglekasse, på slutten av året trudde han den var tom so han skulle ta den ned, gikk ikkje so bra... ugla angrep selvsagt fordi den følte seg trua, og einaste utveg var ut holet på kassa... Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Dette skjedde vel i Amerika? Høres ut som en dårlig skrekkfilm imo. Ugler som går etter øyet ja, riktig. Husk Glassøye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå