Raggsokken Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Jeg lurer på å kjøpe en opel vectra som er senket 60mm, men er litt usikker på om det er lovlig å senke bilen så mye, etter at en som jobber på verksted hevdet at det ikke er lov å senke mer enn 30mm.... Bilen hadde Tüv-papir. Noen som vet om senkesettet er lovlig her i Norge? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Se i vognkortet, der SKAL det stå om den er senket og hvor mye den er senket. Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) har hørt snakk om at du kan senke bilen din til det laveste punktet på bilen med fører er 8cm over bakken uten noe godkjenning, men har du TÜV godkjent senkesett så skal dette være lovelig. Hendviser til dette brev fra states vegvesen Endret 25. januar 2007 av MaSo Lenke til kommentar
DoReMi Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Du kan senke en bil inntil 40 mm uten at det må godkjennes! Men du må ha TÜV godkjente senkesett! Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Trodde man må godkjenne uansett mm.Hvor har du fått det fra,doremi? Lenke til kommentar
DoReMi Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Den ``teorien`` har jeg fått fra Naf! Sist gang jeg varder skulle jeg godkjenne et 70mm senkesett, og da sa de at 40mm og lavere ikke trengs å godkjennes! Men alle senkesett må være TÜV godkjent! Lenke til kommentar
Raggsokken Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Slik jeg forstod stod det ikke i vognkortet at den var senket. Men dere sier altså at det ikke skal være noe problem å få det godkjent når den har godkjente TÜV-papir? Høres flott ut Lenke til kommentar
DoReMi Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Slik jeg forstod stod det ikke i vognkortet at den var senket. Men dere sier altså at det ikke skal være noe problem å få det godkjent når den har godkjente TÜV-papir? Høres flott ut 7800146[/snapback] Jeg mener fast å bestemt på at med TÜV-papirer, så kan du senke den opptil 40mm, uten at biltilsynet skal komme inn å lage et helvette for deg Lenke til kommentar
chris Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Men alle senkesett må være TÜV godkjent! 7799285[/snapback] Hva vil TÜV si? Lenke til kommentar
nPulz Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 TÜV - Technischer Überwachungsverein (tysk forbrukertest-organisasjon) Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 trodde det var en form for tysk BT, uansett så kan ikke det norske BT si noe på senkinga om du ahar TÜV papirenen ok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå