Slettet konto Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Politiet har i Oslo avtale med Viking om å taue biler med evt motorstans osv. Ryktet sier at politiet får en del penger, evt til politiforeningen for dette. Noen som kjenner til saken og kan komme med fakta? Hadde akkkurat et tilfelle med motorstopp, der politiet avlyste Naf, som jeg er medlem av og allerede hadde bestilt, for deretter å bestille Viking selv. Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Nei jeg har ingen tro på at de betaler for dette. Viking skal jo tjene penger og de får de fra forsikringsselskapene. Kjenner en som har kjørt for Viking. Når det gjelder politiets avlysning av NAF har de ikke lov til dette. Det er du som eier bilen og bestemmer dette. Argument for å få bilen fort vekk vil vel kanskje politiet bruke men det er jo tull når du allerede har bestilt. Endret 24. januar 2007 av Jan-Inge Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Avtale og avtale. De ringer som regel like ofte til Falken for den saks skyld. Men oftest prøver å de komme i kontakt med den nærmeste bergingsselskap som kan evt fjerne bilen fra veien. Og de har selvsagt fått mye erfaring om hvem av bergingsselskapene som kommer først. Noen er raske og noen er iblant trege. Og dette vet politiet. Men så lenge bilen din ikke var trafikkfarlig eller var til hindring i trafikken, så hadde du full rett til å bli borttauet ifra NAF, om du ønsket det. Ofte så blir det på politiets regning når en bil blir borttauet. Så de har jo noen avtaler der på en måte. Jeg håper at det ordner seg, og at motoren og vil fungere bedre i fremtiden. Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 Tja, nå nektet jeg å bruke Viking når den kom, for jeg sørget selvfølgelig for å få naf til stedet uansett. De var 3 minutter etter Viking, og tatt i betraktning at jeg da allerede hadde stått i nærmere to timer allerede såg jeg ikke på det som noe problemet. Tror det var et betydelig større problem for politimannen som ikke fikk viljen sin. Snakk om å selge smør uten å få betaling... Når det gjelder bilen frykter jeg, var et reg reim havari.... Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Overlevde motoren forresten? Godt det ordnet seg med NAF ihvertfall. Men det kan hende du ville slippet å betale for bortauing om du lot politiet bestille selv. Jeg har hørt flere ganger på politiradioen om at folk vil bestille borttauing selv, og da sier sentralen ofte at: Om de vil betale selv så. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Man betaler ikke uansett når man er NAF-medlem og man bestiller fra NAF. Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 Slipper å betale når jeg er NAF medlem ja, var derfor jeg insisterte på NAF. I følge Vikingkaren som kom måtte jeg betale om han skulle fjerne bilen. Ang motoren vet jeg ikke enda, vi kjører den (på henger) til verkstedet i morgen så får vi se. Normalt så er et reg-reim havari det samme som motorhavari på disse. Lenke til kommentar
Geir Willy Haugen Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Nå skal ikke jeg uttale meg om Oslo, men i Kristiansand kommer det frem i denne artikkelen at politiet ikke har noen avtale med noe redningsselskap når det kommer til motorstopp, ulykker etc. http://www.fvn.no/na24/article422811.ece Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Politiet ringer Viking når det hender noe i Skien, og Falch når det hender noe i Porsgrunn. Det er også i de nevnte byene de respektive bergingsselskapene holder til. Grei fordeling m.a.o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå