Piratpjokken Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Jeg søkte litt rundt før jeg lagde denne. Fant ingen tråder. Men jeg er drittlei av å være liten og lav. 1.70 i høyde og en vekt på 50 kg. Jeg klarer rett og slett ikke å legge på meg noe særlig, og matlysten er alt for liten (det ser man på vekten). Riktig nok er 1.70 en nokså normal høyde i min alder (15 år, nermer meg 16 nå, bare litt over 3 måneder). Er det noe jeg kan gjøre? Hva slags mat bør jeg spise osv. Jeg sitter så si bare med dataen, ikke fotball eller noe. Men alikevel tar jeg terrengjogging på godt over 3 kilometer ved starten av sommeren. Jeg trener i studio av og til, men det er sjelden (tar vel 60 i benken tror jeg.). Jeg vet jeg skal være ganske takknemlig for at jeg ikke er et feit fleskelass, men jeg vil gjøre det meste for å få opp vekten litt og muligens høyde. Også har det seg slik at de fleste har funnet ut at jeg ikke veier så mye, dermed kan de liksom gå løs på meg slik som de vil (det har straffet seg! Jeg jogger ganske mye om sommeren). Men bør jeg trene for å få opp muskelmasse (muskler veier da litt). Jeg har alltid vert ganske liten, halvparten av familiemedlemmene er sann 40 cm høyere en meg. Resten er nokå mindre en meg. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Spis sunn og næringsrik mat. At halvparten av familiemedlemmene dine er 210 er bullshit Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Enkelte legger ikke på seg, mens andre legger på seg om de går for nært noe kraftig usunt. Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal foreslå til deg, liksom ingen ting som egentlig er noe å prøve på. I alle fall ikke byn å stapp i deg med feite saker, det ødelegger bare kroppen mer. Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 Det hadde jeg aldri gjettet bear... Men Thegnome. I min familie (da mener jeg de 2 generasjonene. Min og foreldrene). Jeg er høyere en søstrene mine, men de 3 andre guttene i familien er ALLE rundt 2 meter Lenke til kommentar
larsnl Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 (endret) den beste måten å legge på seg på er å trene, muskler veier mer enn fett, da jeg var 15år så var jeg 163:S Endret 26. januar 2007 av mills_kaviar Lenke til kommentar
DNA Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 (endret) - Spis hver 3 time til du blir mett/passe mett (5-6 måltider om dagen). - Spis mye proteinrik mat som fisk, kylling, melk, melkemyse, ost, kinke, tunfisk osv og mye karbohydrater som grovbrød, fullkornspasta, ris, potet osv og mye sunt fett og ha et overskudd av kcal. . . Dette burde hjelpe deg gå opp i vekt. Og tren 2-3 ganger i uken. Da ungår du å bare gå opp i fett, men du går også opp i muskelmasse. Når du begynner å trene aktivereres det et eller annet (husker ikke hva) som gjør at du vokser mer og mye mat vil også hjelpe deg å vokse. Jeg fulgte alt dette til punkt å prikke (utenom treningen som er litt oftere) og har gått opp fra 64kg til 81kg på bare 5-6 mnd uten at jeg har blitt betraktelig feitere. Ikke vær redd for å kos deg med god mat eller godteri 1 gang i uken eller f.eks spise en burger Endret 26. januar 2007 av DNA Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 (endret) Har selv hatt store problemer med å legge på meg: Klarer rett og slett ikke å spise mer en jeg forbrenner. Min reddning ble imidlertid å trene muskler. Jeg har antagligvis like lav fettprosent som før jeg startet å trene, men muskler her og der dekker over ribbein og andre knokkler, og får meg faktisk til å se minre tynn ut. Mere sunn vil jeg påstå. Før jeg startet å trene i sommer veide jeg mellom 65-68 kilo, er ca 187 høy, nå veier jeg opp mot 80 og er veldig fornøyd med det. edit: må bare legge til at det her ikke er snakk om noen pomping med proteintilskudd ol. Har trent en del vekter, men også mye sit-up, push-up og ander former for muskeltrening med kroppens tynge som vekt. Endret 26. januar 2007 av Jorchi Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Det hadde jeg aldri gjettet bear... Men Thegnome. I min familie (da mener jeg de 2 generasjonene. Min og foreldrene). Jeg er høyere en søstrene mine, men de 3 andre guttene i familien er ALLE rundt 2 meter 7806120[/snapback] Det er ikke så gøy det heller... Lenke til kommentar
Battone Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Hiv innpå noen veksthormoner, ev. kan en god dose testosteron være på sin plass eller ett tredje alternativ, slå seg selv i hodet med noe hardt og håpe at man treffer riktig, er vel hypofysen som styrer vekst eller?! Eller man kan gjøre som resten av oss, leve med det faktum at noen er lave, andre skallet, andre igjen tynne. Problemet med det er vel at verden ville stått stille om alle ble fornøyd med den tilværelsen de har, kanskje det til og med ville blitt fred på jord. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Er du så lav, da? Jeg er 175 og er 29 år gammel. Er ikke spesiellt mye lavere enn de fleste. Det er da ganske normal høyde. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 jupp, bitex.. Trur gjennomsnittshøyden er ca. 177cm.. Er mange under 170 for å få den gj.høyden.. 170 er normalt, er du over 180 er du høy, over 190 veldig høy og over 2m er du ett monster.. Lenke til kommentar
grebnord Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Hei. Du må bare slappe helt fulstndig av! Hvis du gjør som flere her sier, vil du ende opp som motsettningen til hva du kaller "fleskeberg", hva gjelder psykiske surre ting. Du er tross alt 16 år og som du sier er noen i familien din rundt 2 meter? Hvor høy er fadern din?? Du må regne med å bli tilsvarende hans høyde, hvis det ikke er sterke gener hos modern.. Det er ikke sikkert dette slår ut før om noen år, men hør med fadern, når han vokste til. Trolig, så har han tilsvarende frustrasjon liggende, fra han var på din tid. Du er rundt 1,70 og det er da høyt? Tenke på de som blir færdig på 1.50? eller 2.30? Jeg er ca 8 cm høyere enn min far, men oldefar var tilsvarende høy som meg(1,94). Ja, ting tar tid, men vit at folka rundt deg, som mulig kommenterer din vekst, har sine ting de sliter eller surrer med, rundt seg og sin kropp.. Kroppen er laget og utvikler seg til å bli Perfekt! så slapp helt av, ting tar tid! Greb Endret 28. januar 2007 av grebnord Lenke til kommentar
DNA Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Hei. Du må bare slappe helt fulstndig av! Hvis du gjør som flere her sier, vil du ende opp som motsettningen til hva du kaller "fleskeberg", hva gjelder psykiske surre ting. 7814750[/snapback] Du vet ikke hva du snakker om. . . . Hvis du spiser hver 3 time med sunn mat og mye mat samtidig som du trener vil du legge på deg litt ja, men du vil ikke bli et flesk berg. Jeg fikk littegran mage, men det var ikke mye mer enn jeg hadde fra før. Man kommer IKKE til å endre opp som et fleskberg. Hvis han spiser mye i en periode og så tar av fettet som kommer med litt cardio (sykkling osv) så vil han få en fantastisk maskulin kropps og vekten vil øke og KANSKJE høyden Og jeg kan love deg at du nesten bare går opp i muskelvekt i starten. Endret 28. januar 2007 av DNA Lenke til kommentar
grebnord Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Hei, ja:-) Jeg er helt enig i det med treninga og riktige matforhold! Men jeg tror at det er viktig å ta det når en vil og er klar. At en har tanke og hode med. Og ser på hvordan slekt eller folk rundt har utvikla seg. Så jeg mener at det er viktig å ha det gøy og leke og seff gjøre det beste ut av situasjoner som kan minne om mobbing og ikke selv krenke noen, for mye. Men en ting som er sikkert, er at flere blir litt hengslete osv., når de er rundt starten på tenårene, eller så kan det drøyen med mål i begynnelsen av 20årene. Vi er tross alt bare mennesker Greb. Endret 28. januar 2007 av grebnord Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 ...og over 2m er du ett monster.. 7814733[/snapback] YAY! Jeg er så heldig at slipper å tenke på høyde jeg! 2,02 meter høy nå.. og la meg si en ting.. noen ganger er det kult å være høy, noen ganger er det ikke fullt så kult. finnes fullt av folk som hele tiden påpeker det og slenger kommentarer som "nå må du passe på at du ikke skaller i taket da". Så husk på at hvis du er 1,70 høy er det ikke så reint ille! Det finnes små brytere på 1,50 som løfter store kolosser som meg over hodet, så motivasjonen må nok være å satse på muskeltrening, som mange andre har sagt her også. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Så du (trådstarter) ønsker å bli høy? Det er fordeler å ha en høyde rundt gjennomsnittet. Tilgangen til moteriktig tøy er større (og billigere). Du vil normalt ha standard skostørrelse, noe som gir billige sko og mange typer å velge mellom (pluss at du får skoene på salg). Du slår ikke hode opp i reklameplakater som henger fra taket i forretningene. Mindre fare for belastningsskader m.m. Med hensyn til vekten. Den kommer. I perioder kan menensker spise hva de vil uten å legge på seg. Derpå kommer en periode hvor du legger på deg bare du tenker på mat. Sunt kosthold er alfa og omega. Du er 15 - dette er tiden å få de gode vanene. Forøvrigt. Selv om andre personer i familien er høye betyr det ikke at du også blir høy. Genene som styrer høyden kan godt hoppe over en generasjon. Eller de kan komme fra din mors slekt. 170 som 15-åring må være helt greit. Du er antaglig ikke ferdig utvokst slik at det kan komme ytterligere centimetere. Kanskje er du inne i en venteperiode (høydevekst tar ofte en pause). Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Santapaola_* Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 når blir man ferdig utvokst? sånn i høyde tenker jeg på. jeg er 16, blir 17 i august. og er 172 høy. blir jeg noe høyere? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Førsteåret på videregående så vokste en gutt jeg kjente enormt. Han var vel en 160 i 10ende, og så ble han "plutselig" 170 etter et år. Hadde ikke sett han på et år, så merket raskt forskjellen.. På den andre sida så var det en person på 150 eller mindre som sa at han skulle bli høyere på videregående. Han var fortsatt 150 da jeg møtte han... Ikke vokst noe siden ungdomsskolen... Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Bare begynn å spis 1 gang per dag og tren. Spiser du 4-5 ganger om dagen vil forbrenninga di øke, og vekten vil bli på det det er, eller mindre. Seriøst... Lenke til kommentar
Skrote Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Som Hurt sa: ikke spis så mye mange ganger i løpet av dagen, for da øker forbrenninga og vekta står seg der du er nå. Spis MYE til frokost om du greier. MYE til middag. og MYE til kvelds, men ikke så mye at du legger deg med full mage. Drikk juice eller noe mellom måltida, spis litt frukt også kanskje ta deg en yoghurt eller no. Edit: Også tren(som Hurt nevnte) Endret 8. februar 2007 av Skrote Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå