Jotun Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Har ikke tenkt så mye over dette temaet, men lurer på en ting: Kun sett i forhold til surfing på nettet, hvordan blir det å gå over til WS på en bærbar (15,4)? (Hvis man aldri har prøvd WS før)? Uvant, unaturlig? Eller blir man veldig fort så vant til det, at man ikke vil gå tilbake igjen? Poengterer igjen...jeg snakker bare om vanlig surfing på nett. Og...når det gjelder bærbar, er det slik at 15,4" er WS, mens 15" er vanlig 4:3? På forhånd tusen takk. 7807296[/snapback] Det vil som regel bare bli litt god plass til høgre på skjermen, man kan da f.eks smalne inn internett vinduet og ha chatte vinduer fra msn etc synlig til høgre på skjermen! Genialt i mange tilfeller sier eg! Sidene blir helt like, ikke noe å si om d er widescreen eller ei! Med mindre man kjører feil format, d blir som å kjøre en 4:3 sending på widescreen tv! Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Uvant, unaturlig? Eller blir man veldig fort så vant til det, at man ikke vil gå tilbake igjen? 7807296[/snapback] Jeg gikk fra en 19" CRT til en bærbar PC med 17" WS for litt siden, og jeg synes det er herlig. Det var litt uvant de første timene, men etter hvert ble det veldig behagelig, og i dag frister det ikke å kjøpe en bærbar PC eller skjerm som ikke er WS Nevner også at jeg ikke bruker PC-en til stort annet enn surfing, film, mail og andre "vanlige" oppgaver. Lenke til kommentar
hwarangdo Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) Hvert format har sine ulemper og fordeler. Hvilket format er bedre kan være situasjonsbetinget avhengig av hva slags oppgave du driver med, skjermstørrelse og skjermoppløsning. Et annet moment ved bruk av WS er at lengden kan bli for kort fordi mange programmer beslaglegger rader på toppen eller bunnen. Endret 27. januar 2007 av hwarangdo Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Der er en negativ ting med widescreen! Om man fyller nettleseren sin med masse tull, som google søk osv osv! Da blir d fort et litt lite lese vindu! Men til gjengjeld så kan man jo sette de på sidene i stedet og få masse plass igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå