Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Valg av retningsbestemt antenne, forslag?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har lyst til å kjøpe/bygge meg en retningsbestemt antenne til hytta våres slik at vi kan få internett fra hotellet. Har lagt ved en tegning av hvordan sikten er og avstand.

 

Sist helg koblet jeg opp en rundantenne(?) på kun 5,5 dBi og fikk kontakt med hotellet og fikk dermed internett. Så jeg veit at det er gjennomførbart. Men det store spørsmålet er hvilken antenne jeg skal kjøpe? Har ikke lyst til å gi særlig mer enn 1000, og den burdevel være retningsbestemt? Forslag.

 

Har tittet litt gjennom prisguiden og sett på noen alternativet, men har lyst på erfaringer og anbefalinger!

 

Tusen takk for svar :)

post-33187-1169671721_thumb.jpg

Endret av Petterahl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, det er jeg usikker på på denne korte avstanden, jeg har montert begge antennetypene, og på denne korte avstanden duger den minste mere en godt nok.

Av disse antennetypene har 14 dBi har en smalere åpningsvinkel enn 9 dBi, og på denne avstanden tror jeg 9 dBi blir best.

 

Men når det er sagt, så fungerer den hjemmelagde Biquaden like godt eller bedre en denne 9 dBi en.

Lenke til kommentar

Billigst er best vil jeg nå heller påstå.

Har du fått forbindelse med en 5.5dbi rundstråle så får du nok stabil link med en 6dbi retningsbestemt!

6dbi Cnet

Alternativt søk på nettet etter cantenna! :thumbup:

Joika kake boksene (uten å mekke) gir faktisk rundt 10-12 dbi.

Men sjekk antenne koblingene før du bestiller, for det sa du ikke noe om...

Endret av kahorn03
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...