AMDBunny Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Nå er det på høy tid at jeg kjøper ny pc. Og jeg lurer på hvilket lydkort jeg bør velge. Jeg har god erfaring med Creative og ønsker å kjøpe et slikt. Hva er egentlig forskjellen på: Creative Xtreme Audio kr 371,- Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic kr 645,- Creative X-Fi Xtreme Gamer kr 659,- Jeg har tenkt å kjøpe en spill pc, og bruke headsettet Sennheiser PC160. I tillegg vil jeg koble det til en enkel stereoforsterker. Mulig at jeg kjøper et surround-anlegg senere. Jeg vil gjerne vite noe mer om lydkortene enn den forskjellen som ligger i navnet og prisen. På forhånd takk Endret 24. januar 2007 av AMDBunny Lenke til kommentar
TorsteinP Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Jeg tror ikke det er så stor forskjell på kortene, men jeg gjorde tabben å kjøpe det billigeste. Der har ikke creative ferdige drivere til vista enda. Dvs, de har drivere, men bare basic uten noe audio console for justering av bass/diskant og environment lyd. Har en kompis som kjøpte XtremeMusic kortet. Virker bra også under vista og han er veldig godt fornøyd Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Tviler på at forskjellen er hørbar, eller stor på noen teknisk måte. Eneste er at det billigste er fysisk mindre enn de to andre. Har selv ExtermeMusic, men det er ikke derfor jeg mener at det er det beste valget av de tre. Du blir nok ikke misfornøyd uansett hvilket du kjøper, såpass kan jeg si. Lenke til kommentar
AMDBunny Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Tviler på at forskjellen er hørbar, eller stor på noen teknisk måte. Eneste er at det billigste er fysisk mindre enn de to andre. Så da kaster jeg bare bort 300 hvis jeg kjøper det dyreste enn det billigste. Er det noen som vet om noen tester? Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Xtreme Audio har IKKE hardware-akselrasjon i spill, så hvis du gamer en del ville jeg aldri i verden kjøpt dette. Blir liten forskjell fra et onboard lydkort i spill da. Dette er grunnen til prisforskjellen. Jeg tror XtremeMusic er ute av produksjon, så det står vel mellom XtremeAudio og XtremeGamer, avhengig om du spiller eller ikke. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Xtreme Audio har IKKE hardware-akselrasjon i spill, så hvis du gamer en del ville jeg aldri i verden kjøpt dette. Blir liten forskjell fra et onboard lydkort i spill da. Dette er grunnen til prisforskjellen. 7798174[/snapback] det vil si? Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 det vil si? Det står jo svart på hvitt der jo...hallo Lenke til kommentar
Footy Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Hva jeg mener er: "Hva er hardware-akselrasjon i spill"? Lenke til kommentar
RallyP Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Det vil si at lydkortet fikser lyden uten å måtte bruke cpu'en din til det. Det er jo selvfølgelig mye bedre hvis du vil ha høy fps for eksempel. Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Nå er det på høy tid at jeg kjøper ny pc. Og jeg lurer på hvilket lydkort jeg bør velge. Jeg har god erfaring med Creative og ønsker å kjøpe et slikt. Hva er egentlig forskjellen på: Creative Xtreme Audio kr 371,- Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic kr 645,- Creative X-Fi Xtreme Gamer kr 659,- Jeg har tenkt å kjøpe en spill pc, og bruke headsettet Sennheiser PC160. I tillegg vil jeg koble det til en enkel stereoforsterker. Mulig at jeg kjøper et surround-anlegg senere. Jeg vil gjerne vite noe mer om lydkortene enn den forskjellen som ligger i navnet og prisen. På forhånd takk 7792592[/snapback] til spilling burde du nok kjøpe x-xtreme gaming jeg tror det er et opgradert extreme music og bedre til spilling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå