Gå til innhold

Asus F3T tråd.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå fått maskinen, og må si at jeg er svært fornøyd!

God byggekvalitet. Såklart en viss plastikkfølelse over det hele, men ingen knirking og andre ulumskheter. Skjermlokket er godt avstivet, og jeg klarer ikke å presse hardt nok til at det skjer noen endringer på skjermen. Touchpaden er en av de bedre jeg har prøvd, og det at høyre- og venstre museknapp er i samme, gjør ingenting, da jeg treffer rett side av knappen uansett. Tastaturet er helt ok, og er godt å skrive på. Krevde ingen tilvenning fra min side. Høyttalerne er dessverre ikke noe å skryte av. Spinkel og svak lyd med totalt fravær av bass. Dette gjør ikke noe for meg, da jeg enten bruker headset eller eksterne høyttalere. Skjermen er helt kurrant; bildet er skarpt og klart og gjengir farger godt. Lysstyrken er helt ok.

Designmessig er den slik jeg hadde forventet. Ikke noen ekstremt fin maskin man får en "wow"-følelse av, men den ser helt grei ut. Stilrent design uten en masse dilldall. Minnekortleseren og de 4 USB-portene, samt DVI-utgangen, er selvsagt et pluss. En ting som er litt irriterende, er at venstresiden kun er preget av DVD-brenneren, mens alle inn- og utganger er på høyresiden.

Over til maskinvaren. Det som lokker mest med denne maskinen er vel skjermkortet, uten tvil. Jeg kan med en gang bekrefte at Go 7600 leverer som det skal i denne maskinen. Jeg fyrte opp Half-Life 2 med alle instillinger på fullt, og med anisotropic filtering og anti-aliasing innstilt på høyeste verdier. Det var ingen tegn til hakking eller lav FPS. Det skal dog sies at jeg ikke spilte noe langt ut i spillet, så det kan ha slitt litt mer med flere objekter o.l. på skjermen. Men da er det i såfall bare til å skru ned på AF og AA. Turion TL-52-prosessoren er ikke akkurat en ekstremt sterk arbeidshest med sine 1.6GHz, men den takler i grunn det meste helt greit.

Jeg kan ta å slenge opp noen bilder av maskinen senere, og kanskje kjøre noen benchmarks (3DMark o.l.)

Lenke til kommentar

Har ikke kamera tilgjengelig nå, men kan ta bilder i morgen.

Battlefield 2 har jeg ikke, men kan teste hvis jeg gidder å laste det ned en gang. Kan ellers si at FarCry kjørte helt fint med alle instillinger på fullt, uten anti-aliasing, og med anisotropic filtering på 2x. Ut i fra det, vil jeg tro at Battlefield 2 skal kjøre ganske greit på denne maskinen, men kanskje ikke med alle instillinger på topp.

Lenke til kommentar
Har ikke kamera tilgjengelig nå, men kan ta bilder i morgen.

Battlefield 2 har jeg ikke, men kan teste hvis jeg gidder å laste det ned en gang. Kan ellers si at FarCry kjørte helt fint med alle instillinger på fullt, uten anti-aliasing, og med anisotropic filtering på 2x. Ut i fra det, vil jeg tro at Battlefield 2 skal kjøre ganske greit på denne maskinen, men kanskje ikke med alle instillinger på topp.

7811732[/snapback]

Bilder liker vi :)

Lenke til kommentar

Kan vel nevne at batterilevetiden ikke er spesielt god på denne maskinen. Varer rundt to timer, kanskje litt mindre, ved "vanlig" bruk (ikke spilling). Har ikke testet batteritiden under spilling, men vil anta den er enda lavere da. Så maskinen er nok ikke noe for de som trenger en maskin med god batterilevetid.

Ellers kan jeg vel nevne at jeg fikk 3607 poeng i 3DMark05, noe som er akkurat som forventet fra dette skjermkortet. Overklokking testa jeg også, men nVidia-driverens auto-overklokking kom ikke langt, så her er det ikke mye å hente.

Bilder kommer ikke likevel, da gamlingen har glemt igjen kameraet på hytta, og mobilbilder suger. Men for de som ha bilder, er F3Tc, F3M, F3Ja (og sikkert andre i F3-serien) helt like maskiner, og de fins det en del omtaler av med bilder.

Endret av Jaffe
Lenke til kommentar
Kan vel nevne at batterilevetiden ikke er spesielt god på denne maskinen. Varer rundt to timer, kanskje litt mindre, ved "vanlig" bruk (ikke spilling). Har ikke testet batteritiden under spilling, men vil anta den er enda lavere da. Så maskinen er nok ikke noe for de som trenger en maskin med god batterilevetid.

7820552[/snapback]

Har du 6-cellers utgaven av batteriet? Vet de med A6T (som er omtrent lik) greide rundt 3 timer med 9-celler så om du har 6 så stemmer det bra. Om du kjører max battery på power4gear kan du vell hente litt ;)

Lenke til kommentar
Ellers kan jeg vel nevne at jeg fikk 3607 poeng i 3DMark05, noe som er akkurat som forventet fra dette skjermkortet. Overklokking testa jeg også, men nVidia-driverens auto-overklokking kom ikke langt, så her er det ikke mye å hente.

7820552[/snapback]

MultiNote Compal HEL80 som har samme grafikk kort men Intel Core 1.83 ghz fikk 3078 på 3DMark05, så da er det meget bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...