Kim-Tore Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Heisann.. Har akkurat kjøpt meg ny pc. Men det er bare en ting jeg lurer på.. Er pcn min for varm?? Jeg bruker et program som fulgte med abit hk mitt. Jeg har en temperatur på 47 celcius på system og 45,5 på cpu når jeg er på internett og hører på musikk.. Når jeg spiller runder system 60 grader og cpu er like i hæla.. Er dette for varmt? er det skadelig for pcn? Jeg har tenkt til og kjøpe meg en 80mm led vifte bak som trekker ut og en 80mm titan vifte foran som trekker inn.. Tror dere dette gjør susen?? [ Denne Melding var redigert av: Kim-Tore på 2002-11-29 20:24 ] Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 cpu er ok, men hk burde kanskje være ca. 30-40 med den cpu tempen, ikke noe farlig, men burde vel egentlig ikke overstige 65-70 grader på hk Lenke til kommentar
vegge Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Når du poster et innlegg, så krysser du av for "Vis signatur" i bunnen av posten.. Høres merkelig ut at systemtemperaturen er så høy. Den pleier som regel å ligge 20 grader under CPU-temperaturen eller noe. Installer MotherBoard Monitor; genialt program som viser temperaturer. Ellers kan du sjekke temperaturene i bios.. der viser de i alle fall rett. Høres en smule varmt ut, men ikke noe dramatisk. Kommer litt an på PC-en. Fiks signaturen du! Eller bare skriv opp komponentene og kjøleutstyret.. Bruker du kjølepasta f.eks.? PS. Kabinettvifter er kjekt å ha.. Ta av sidedøra og se om temperaturen faller mye. Faller den mye vil kabinettvifter hjelpe godt! Lenke til kommentar
Kim-Tore Skrevet 29. november 2002 Forfatter Del Skrevet 29. november 2002 Temperaturen faller ca 15 grader på system og 10 på cpu. Bruker orginal pastaen på pentiumen min.. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Ikke at jeg har spesielt peiling på Intel P4 og temperaturer, men det sier seg vel selv at noen kabinettvifter vil hjelpe. Du har tydeligvis ikke så veldig godt luftgjennomstrømning i kabinettet. Kabinettemperatur er viktig! Lykke til forrresten! :smile: [ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-11-29 20:51 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå