Gå til innhold

Kjøp av HD Videokamera (Løst)

Anbefalte innlegg

Heeeeeey

I fjor kjøpte jeg et videokamera fra Hitachi.

Det het Hitachi DZ-MV730E

dette var et bra familiekamera men det var helt tragisk og bruke i sammenheng med PC og videoredigeringsprogammer. Problemet var og importere Video fra DVD og inn på PC uten og miste kvalitet, den tok også opp i dårlig kvalitet og jeg har aldrig likt det.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Nå skal jeg kjøpe ett nytt kamera som skal bli litt bedre og jeg trenger litt hjelp med valg.

Jeg er lei av og importere fra kameraer via Scart osv og har heller lyst på ett kamera med SD minnebrikke eller HDD(helst minnebrikke)

Det bør/skal vere HD.

Fint om man kan koble den til PC.

----------------

Spørsmål:

1. Blir kvaliteten redusert når man bruker noe så enkelt som SD. :hmm:

----------------

Jeg har tengt på dette Videokameraet:

Sanyo HD1

Kameraet på Elkjøp sine hjemmesider

High Definition Videokamera. Opptakene lagres på SD minnekort. Widescreen (16:9) format eller valgfritt analog (4:3). Kameraet tar stillbilder med 5 megapikslers oppløsning og har 10x optisk zoom. Leveres komplett med veske, Dockingstasjon , kabler, programvare og 1 GB SD minnekort. 1 GB minnekort gir plass til 20 min. opptak med HD video. 1 time ved analog opptak.

--------------------------

Etter de fæle opplevelsene med det gamle kameraet ønsker jeg bare ett pålitelig kamera som tar opp i HD (høy kvalitet) hvor jeg bare kan ta klippene over på datamaskinen via dra og slipp (SD KORT) slette kortet og dra ut og filme igjen.

Greit design og god takling av lys osv..

Bare et videokamera som tar opp i bra kvalitet enkel overføring til PC og gode bruksområder som og filme ute på kvelden uten at videoen blir helt ødelagt. :innocent:

---------------------------

Har dere forslag til andre kameraer med HD (Kan Ver Uten SD) bare kom med det. :thumbup:

---------------------------

Bare kom med forslag og håper på hjelp :D

Endret av 77Bandit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...