Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

får ikke cd-rommen til å fungere

Anbefalte innlegg

får bare 2 av 3 ting til å fungere, har 2 hardisker i maskinen og en cd-rom , 2 hardisker på en kabel, og cd romen på en anne kabel... hvis jeg kobler ifra den ene hardisken så finner jeg cdromen, men kobler jeg hardisken til igjen så forsvinner cd romen igjen.. noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eeeh... ide disk og ide cd/dvd rom må ikke gå over samme kabel. det er sikkert en ide kabel med 2 utganger. du skal ha minst 2 porter på hovedkortet ditt. der du kan ha en kabel med to utganger på for å koble til KUNN cd/dvd rom på. og den en annen kabel for harddisk.

Lenke til kommentar
eeeh... ide disk og ide cd/dvd rom må ikke gå over samme kabel. det er sikkert en ide kabel med 2 utganger. du skal ha minst 2 porter på hovedkortet ditt. der du kan ha en kabel med to utganger på for å koble til KUNN cd/dvd rom på. og den en annen kabel for harddisk.

7792410[/snapback]

en kabel er det cd-rom på, den andre kabelen er det 2 hardisker på, kobler jeg ut en harddisk, så får jeg opp cd-romen, kobler jeg tilbake hardisken så forsvinner cd-romen, jeg har gjort som du beskriver, men det fungerer ikke..

Lenke til kommentar

rart. har ikke vært borti det enda. men har en annen pc som er bare IDE på. og den va jeg å bytta på noe kabler så funka ikke cd/rommen.

prøv å ta kabeln som står til cdrommene og bytt med harddiskkablene pg så tar du å setter harddiskkablene i cdrommene. du gjør vell dette når pc'n er av? noen har prøvd slikt når den sto på. da var det ikke mye pc igjen.

Lenke til kommentar
rart. har ikke vært borti det enda. men har en annen pc som er bare IDE på. og den va jeg å bytta på noe kabler så funka ikke cd/rommen.

prøv å ta kabeln som står til cdrommene og bytt med harddiskkablene pg så tar du å setter harddiskkablene i cdrommene. du gjør vell dette når pc'n er av? noen har prøvd slikt når den sto på. da var det ikke mye pc igjen.

7792488[/snapback]

hehe.. ja.. strøm av :D men jeg har prøvd å bytta , en kabel med cd-rom og harddisk , og en kabel med harddisk, det samme skjedde, da forsvinner den hardsiken som stå aleine... uansett hva jeg gjør så finner jeg bare 2 av 3 ting.. prøvd med jumpere og uten jumpere og nå.. ingenting funkerer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...