Gå til innhold

Fax funksjon til printer

Anbefalte innlegg

Det jeg lurer på er om det er mulighet for å bruke printeren min som en fax. Maskinen jeg skal kjøpe er en PSC (Printer Scanner Copy) printer, men trenger jeg noe mer enn en internett tilkobling? Jeg har et fast telefonnummer som blir brukt i igjennom Telio IP Telefoni.

Hvis det er mulig, hvordan bruker jeg det? Jeg antar PC/Printer må stå på heletiden i tilfelle jeg mottar en fax? Hvis jeg skal sende en fax må jeg skanne dokumentet som et bildet og sende bildet som fax?

Håper på hjelp fra de som kan dette her :thumbup:

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for å sende en faks må man ha en telefonlinje av de gamle sorten.

sa lenge man har et analogt modem og en telefonlinje tilgjengelig så sender modemet fax . man bruker ikke intrenet men ringer opp en annen faks -maskin

det fines en masse programmer for å lage og sende faks.

bl.a. i word .

jeg menr å huske at det var et faks program som fulgte med windows men kan ikke gå godt for det .

jeg har hat noen modemer for å komme meg på Internet og der fulgte det med et program som fungerte som en hel telefonsentral.man kube f.eks sende faks

jeg har også hørt at det skal finnes en metode der man går til en bestemt nettside for å sende en faks

nå har jeg aldri mottat noen faks direkte til pcen så jeg vet ikke helt om programet kan skrive ut faksene direkte eller om du må selv gjøre det .

å sende en faks på pcen funger på denne måten:

det er lagt inn en egen enhet som skriver

og når man velger å skrive ut til denne enheten så sendes det en faks .

hvordan man skal gjøre det i detalj må man lese i programmets bruksanvisning

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...