-dizzy- Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Har nettopp kjøpt en iMac og driver skal ordne internett. I utgangspunktet burde det gå greit, men får det ikke til. Har en PC som styrer nettet og Mac'en pluss en PC til er kobla sammen via en ruter. Er det noe ekstra problem å ordne dette på tvers av platformene? På egenskapene til internett protokollen på den PC'en som ikke styrer nettet har jeg: IP: XXX.XXX.X.3 Nettverksmaske: XXX.XXX.XXX.X Standard Gateway: IP'en til PC'en som styrer nettet Foretrukket DNS: XXX.XXX.X.XX Alternativ DNS: XXX.XXX.X.XX Og dette funker utmerket! Jeg regna med det bare var å skrive inn det samme på Mac'en (bare bytte ut "3" med "2"), men får det ikke til. På Mac'en står det ikke noe om "Gateway", men det står "ruter". Er det bare å skrive det samme der? Noen forslag/tips eller noe som kanskje kan hjelpe meg? Peace Lenke til kommentar
Shurom Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Tror nok gateway og ruter går ut på det samme, iallefall i praksis. Uansett skader det nok ikke å prøve. Lenke til kommentar
-dizzy- Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Thanks.. har prøvd men fikk det ikke til. Sjekker igjen! Noen andre forslag? Endret 24. januar 2007 av -dizzy- Lenke til kommentar
-dizzy- Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 Nevermind! Jeg fiksa det, var problemet med gateway/ruter alikevel:) (Skriver fra Mac'en nå) Takk plexi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå