Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

maskinen bare reseter seg...blå skjerm

Anbefalte innlegg

starter opp maskinen og begynner å starte windows xp, så kommer det opp en blå skjerm i 0.5sek , så reseter den seg.. maskinen har fungert i hele dag, eneste tingen som er forandra på er at jeg satt inn 2 nye ram-brikker, identiske med dem jeg har fra før, jeg har prøvd å ta ut de nye ram brikkene , men det samme skjer, den reseter seg, den fungerte en gang etter at jeg putta inn de nye ram brikkene, men jeg restarta pcen fordi det stod at jeg hadde bare 3gb ram , men jeg hadde 4 gb ram i... restarta den for å se om det kanskje forandra seg... men så skjedde dette.... maskinvare står nedenfor ......-->

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Står det noe fornuftig på blåskjermen?? Noe om minne? Eller bare en uforståelig feilkode? Prøv å reset bios instillingene /cmos. Du ser hvordan du gjør det i hk manualen.

7792030[/snapback]

den blå skjermen er baqre oppe under 1 sek, så får ikke med meg noenting før den restarter seg igjen... men skal resete bios... takk

Lenke til kommentar
Står det noe fornuftig på blåskjermen?? Noe om minne? Eller bare en uforståelig feilkode? Prøv å reset bios instillingene /cmos. Du ser hvordan du gjør det i hk manualen.

7792030[/snapback]

den blå skjermen er baqre oppe under 1 sek, så får ikke med meg noenting før den restarter seg igjen... men skal resete bios... takk

7792076[/snapback]

det fungerte det... men nå har eg et annetproblem, får bare 3gb med minne, selv om eg har 4x 1 gb ram brikker... hmm... får bare 3gb i bios og når jeg går på egenskaper på min datamaskin så står det bare 3gb der også... har bytta litt rundt på brikkene og skjekka at alle brikker og porter funker, men alt fungerer hmm... noen som har peiling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...