larssimensen Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Overskriften sier vel det meste. Dette har jeg ikke greie på. Har kjøpt en 20" lcd som jeg vil bruke dvi inngangen på. Samtidig vil jeg bruke min aldrende crt som skjerm nummer 2. Denne er vga, men bytter nok tilslutt ut denne med en lcd dvi. Trenger altså et kort med 2dvi og 1 vga utgang som funker med to skjermer samtidig. Skal brukes til Bildebehandling (PS cs2). Spiller aldrig. Prisklasse: Minst Mulig. Håper noen har et gått råd. Lars Endret 24. januar 2007 av larssimensen Lenke til kommentar
s13 Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Bare å kjøpe et med 2x dvi, følger alltid med en overgang fra dvi til vga. Lenke til kommentar
larssimensen Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 Bare å kjøpe et med 2x dvi, følger alltid med en overgang fra dvi til vga. 7791925[/snapback] Så alle kort med 2 dvi utganger kan bruke disse samtidig? OK, takker for svar. Noen konkrete anbefalinger? Funker Geforce 6200 fra elkjøp, eller bør jeg velge noe annet? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Vi må vel først vite hvilket hovedkort du har, og dermed hvilken grafikkort-tilkobling det støtter. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 ja det funker.. men du må nokk nøye deg med kun 1 dvi utgang på disse BILLIGE korta.. de fleste lcd skjermer støtter både vga og dvi.. Lenke til kommentar
larssimensen Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 Vi må vel først vite hvilket hovedkort du har, og dermed hvilken grafikkort-tilkobling det støtter. 7792979[/snapback] Det var det jeg fryktet! Det er en 2 år gammel simens maskin. Skal se om jeg finnet ut av det. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) om du har pci-e fant jeg dette: https://prisguiden.no/product.php?productId=37569 det er det billigste dobbel dvi jeg fant billigste agp (jeg fant) https://prisguiden.no/product.php?productId=3954 Endret 24. januar 2007 av kjellthore Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 jeg lurer på om det ikke går å kjøpe 2 billige vanlige pci kort og kjøre 1 skjerm på hver a de... det er noe jeg ikke har testa.. men syntes det bør funke.. da vill du trenge 2 ledige pci spor Lenke til kommentar
larssimensen Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 jeg lurer på om det ikke går å kjøpe 2 billige vanlige pci kort og kjøre 1 skjerm på hver a de... det er noe jeg ikke har testa.. men syntes det bør funke.. da vill du trenge 2 ledige pci spor 7793092[/snapback] Takker for gode råd. Kan et billig kort (f.eks Gf6200), med en dvi og en vga styre to skjermer,eller må jeg velge hvilken utgang jeg skal bruke til en skjerm? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 et gf 6200 har støtte for flerskjerm oppsett ja.. du må vite hvilket grensesnitt du skal kjøpe skjermkort til.. det er 3 typer du "muligens" har plass til.. "pci" "pci-e" og "agp" Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Det jeg vil du skal gjøre, for å gjøre livet vårt enklere, er å åpne PC'n og sjekke no'. Du trenger ikke å røre noe inni der, bare ta av sidedøren og ta en titt. Jeg vil at du skal se etter noen plastikkdingsebonser som sitter fast på det største kretskortet der inne (hovedkortet). Vedlagt har jeg et bilde. På dette bildet er det tre av disse plastikktingene (fargen er irrelevant) Fra øverst til nederst heter de: PCI-E, AGP, PCI. Du har mest sannsynlig flere PCI-innganger. Jeg vil at du skal se etter om du har en PCI-E, eller AGP port i PC'en. Svar så her. Husk å trekke ut stikkontakten før du åpner. Ikke at du MÅ det, men det er bra å være HELT trygg om du er ny på dette. EDIT: mulig dette var VELDIG med teskje, men better safe than sorry, som de sier Endret 24. januar 2007 av Mads-b Lenke til kommentar
larssimensen Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 Glimrende! Med bilde og greier Ok, etter mye skruing og overrasskende lite banning, ser det ut som at det er de to nederste tilkoblingene jeg har på min maskin. (Nå håper jeg dere har en god forklaring til meg for dama ble rimelig irritert da jeg begynte å "ødelegge" pcèn rett etter at ny skjerm var kjøpt inn. Ikke mye tiltro her på bruket....) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå