Gulliksen Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Jeg lastet ned ubuntu herfra og brant det ut på en cd, men jeg får ikke installert ubuntu. Når jeg kjører cd i windows så får jeg bare opp et bilde hvor det står "Launching browser, please wait". Den står der i ca 10sek før den forsvinner og ingenting skjer. Når jeg prøver å boote med cden og velger "install ubuntu" så står det "Invalid kernel image" så jobber den litt til, så kommer den til et dosvindu hvor jeg får beskjed om at OS ikke kan bootes. Noen som kunne forklart hvordan jeg skal gå videre her? Jeg står litt fast. Kan det være noe feil med cden f.eks? Jeg kan jo nevne at pcen er en Fujitsu Siemens amilopro 2085.(laptop) Endret 24. januar 2007 av Gulliksen Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Feil med cd'en eller image? last det ned på nytt eller brenn det ut på nytt. Lenke til kommentar
Gulliksen Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 Feil med cd'en eller image? last det ned på nytt eller brenn det ut på nytt. 7791786[/snapback] Jeg prøver å brenne image en gang til i første omgang Lenke til kommentar
Gulliksen Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 Jeg fungerte ikke å brenne en ny cd. Feilmeldingen jeg få etter "Invalid kernel image" er: " Booting from local disk .... Isolinux: Disk error 01, AX = 0201, drive 00 Boot failed: press a key to retry..." Trykker jeg retry booter maskinen bare på nytt.. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 brenn på lavere hastighet..d bruker ofte å fungere! Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Som marsan sier, brenn på lavere hastighet og velg "verify data" om det er mulig når du brenner. Du kan også velge "test boot media" eller "test cd" eller hva det står i bootmenyen når du booter fra cd'en. - For å se om det er noe galt med cd'en. Lenke til kommentar
Gulliksen Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 Lastet fila ned på nytt og brente på 4x , da fungerte det Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå