Millmax Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Hei! Etter å ha bygd en HTPC basert på 3200+, 7800GT og en Fortron Source 120mm strømforsyning har jeg funnet ut at kun PSU'en bråker. Valg: 1) Kutte ledningenen og sette på viftestyring 2) Bytte til Pabst 120 mm vifte 3) Vil helst ikke, men, bytte PSU Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
fredlund Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Hadde samme problemet, med en støyenede PSU. Skiftet viften med en 120mm SilenX, og det gjorde susen. Viften flytter ikke mest luft, men med 11 db så blir det stille. Den gamle viften var koblet på kretskortet inne i PSU, så jeg koblet den nye på HK. Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Takk for svar :-) Lurer også på å sette vifta til HK, med en viftestyringsenhet mellom. Fordelen der er at HK gir konstant spenning, mens PSU'en sikkert forsøker å regulere viftehastigheten basert på flere parametere, bl.a. temperatur og last. Skal bare se film med HTPC'en, så jeg kan sikkert sette viftehastigheten manuelt uten å skape problemer. Tror jeg går for en Pabst 120 mm 18 dB vifte, selv om den koster litt. Lenke til kommentar
Changis Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 de fleste strømforsyninger har andre tilkoblinger for vifte en f.eks. kabinettvifter, så du må kanskje lodde om. Garanti vil også ryke... Har du penger til det kan du kjøpe deg en passivt kjølt PSU (man får det ikke roligere en totalt lydløst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå